Ελληνες λιμενεργάτες και ναυτικοί συμμετείχαν σε 24ωρη γενική απεργία στην Αθήνα, εμποδίζοντας τις διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης στα τερματικά κοντέινερ της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία προχώρησε σε απεργιακά μέτρα που τέθηκαν σε εφαρμογή από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης, διακόπτωντας τις θαλάσσιες μεταφορές. Οι ναυτικοί των ro/ro φεριμπότ συμμετείχαν με διαδηλώσεις στους χώρους αποβίβασης, απαιτώντας υψηλότερους μισθούς για να προλάβουν τον πληθωρισμό, μέτρα για την αντιμετώπιση της κρίσης προσιτής στέγης και περισσότερα μέτρα για την αύξηση της ασφάλειας.
«Οι Ελληνες ναυτεργάτες, λόγω της ειδικότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που αντιμετωπίζουν τις συνέπειες [του πληθωρισμού] γιατί είναι οι μόνοι που, στην καλύτερη περίπτωση, δουλεύουν πέντε έως έξι μήνες το χρόνο για να ζήσουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου», τόνισε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε δήλωσή της.
Η Ένωση Φορτοεκφόρτωσης των Πιεραίων απηύθυνε έκκληση σε όλους τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν στην απεργία στις 0600 στο λιμάνι, αλλά και στη μαζική συγκέντρωση προγραμματίστηκε να γίνει στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Σύμφωνα με την συντονιστική ομάδα «Αθηναϊκός Λαϊκός Αγώνασ», οι λιμενεργάτες σταμάτησαν να εργάζονται στα τερματικά κοντέινερ της Cosco Πλατεία II και III στον Πειραιά.
Σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ, η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων εργαζομένων έχει μειωθεί κατά οκτώ τοις εκατό από το 2019 λόγω του πληθωρισμού. Η ομοσπονδία κάλεσε σε αύξηση των μισθών, αναδιάρθρωση των κανόνων συλλογικών διαπραγματεύσεων της χώρας και αύξηση των κυβερνητικών επενδύσεων στη δημόσια στέγαση.
Δάσκαλοι, εργαζόμενοι σε νοσοκομεία, οδηγοί μετρό και λεωφορείων και άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι συμμετείχαν στην γενική απεργία, η οποία προσέλκυσε περίπου 12.000 άτομα στο κέντρο της Αθήνας και 5.000 ακόμη στη Θεσσαλονίκη. Η δράση ήταν συγχρονισμένη με την υποβολή του προϋπολογισμού του 2025 από την κυβέρνηση στη Βουλή των Ελλήνων και είχε ως στόχο να επηρεάσει τις δημοσιονομικές αποφάσεις.