Οι λιανοπωλητές συνεχίζουν να φορτώνουν τις εισαγωγές τους στα λιμάνια των Η.Π.Α. λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τους δασμούς των Η.Π.Α. και της πιθανότητας επιβολής τελών από τη διοίκηση Τραμπ, σε πλοία που κατασκευάστηκαν στην Κίνα, αναφέρει η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής Πώλησης (NRF). Ενώ η ομάδα εμπορίου αναμένει ότι οι όγκοι θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα μέχρι την άνοιξη, ο Παγκόσμιος Παρακολουθητής Λιμένων της NRF μειώνει την πρόβλεψη για τις εισαγωγές του δεύτερου τριμήνου σε σχέση με την προοπτική του προηγούμενου μήνα.
Η ομάδα επισημαίνει τις ανησυχίες μεταξύ των μελών της και τα αυξημένα επίπεδα εισαγωγών μέχρι στιγμής το 2025, όπως αποδεικνύεται από τις ισχυρές μηνιαίες εκφορτώσεις στο λιμάνι του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς. Ωστόσο, μετά την αναφορά πτώσεων στις μηνιαίες πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, η NRF δηλώνει τώρα ότι οι όγκοι εισαγωγών ενδέχεται να παρουσιάσουν πτώσεις σε ετήσια βάση αυτό το καλοκαίρι.
Ο Παρακολουθητής Λιμένων της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής Πώλησης συγκεντρώνει τους όγκους κοντέινερ στα μεγάλα λιμάνια των Η.Π.Α. Η ομάδα αύξησε την πρόβλεψή της κατά 3,5% για το πρώτο τρίμηνο, ενώ μείωσε την πρόβλεψη για το δεύτερο, κατά 2,5%. Τώρα αναμένει ότι οι πιθανές πτώσεις σε ετήσια βάση στις εισαγωγές θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, σημειώνοντας ότι θα είναι η πρώτη πτώση από τον Σεπτέμβριο του 2023.
«Οι λιανοπωλητές συνεχίζουν να φέρνουν όσο το δυνατόν περισσότερα εμπορεύματα στη χώρα πριν από την αύξηση των δασμών», δήλωσε ο Τζόναθαν Γκολντ, Αντιπρόεδρος για την Πολιτική Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Τελωνείων της NRF. «Οι δασμοί, που έρχονται και φεύγουν, κατά του Καναδά και του Μεξικού, δεν θα έχουν άμεση επίδραση στους όγκους στα λιμάνια, καθώς τα περισσότερα από αυτά τα αγαθά μεταφέρονται με φορτηγά ή σιδηρόδρομο. Αλλά οι νέοι δασμοί σε αγαθά από την Κίνα που έχουν ήδη διπλασιαστεί από 10% σε 20% είναι ανησυχητικοί, καθώς και η αβεβαιότητα σχετικά με τους ‘ανταγωνιστικούς’ δασμούς που θα μπορούσαν να ξεκινήσουν τον Απρίλιο.»
Αντίκτυπος στους καταναλωτές
Η ομάδα εμπορίου σημειώνει ότι οι λιανοπωλητές εργάζονται για την διαφοροποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Στο μεταξύ, δηλώνει ότι οι δασμοί είναι φόροι στις εισαγωγές που τελικά πληρώνονται από τους καταναλωτές, όχι από ξένες χώρες, και οι αμερικανικές οικογένειες θα πληρώνουν περισσότερα όσο αυτοί οι δασμοί είναι σε ισχύ. Οι οικονομολόγοι έχουν επαναλάβει αυτή την ανησυχία, ενώ ο Ντόναλντ Τραμπ αυτή την εβδομάδα απέρριψε τις συζητήσεις σχετικά με μια επικείμενη ύφεση λόγω των εμπορικών του πολιτικών.
Η ομάδα σημειώνει ότι αν η κυβέρνηση Τραμπ προχωρήσει με την επιβολή τελών στα λιμάνια για πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα, οι μεταφορείς ενδέχεται να στραφούν σε μεγαλύτερα πλοία. Αναμένουν ότι οι βασικές γραμμές θα επιδιώξουν να ενοποιήσουν τις προσεγγίσεις σε μεγάλα λιμάνια, αντί να κάνουν πολλαπλές στάσεις σε μικρότερα. Άλλο εικάζουν ότι οι αποστολείς μπορεί να αναζητήσουν διαδρομές μέσω των λιμανιών του Καναδά και του Μεξικού, για να μειώσουν την έκθεση στα προτεινόμενα τέλη.
Η NRF πιστεύει ότι οι αυξημένη αβεβαιότητα και η συνεχιζόμενη “ταραχή των δασμών” αναμένεται να έχει σοβαρό αντίκτυπο στους όγκους εισαγωγών, μέσα στο 2025.