Τα τελευταία χρόνια η λέξη βιωσιμότητα παρουσιάζεται όλο και περισσότερο μέσα στις επιλογές, αλλά και τις προωθούμενες στρατηγικές των μεγαλύτερων επιχειρηματικών ομίλων, που αφουγκράζονται τα μηνύματα των καιρών για την ανάγκη επιβίωσης του πλανήτη, των υδάτινων και άλλων φυσικών του πόρων.
Είναι γι’ αυτό το λόγο που, τα βιώσιμα προϊόντα άρχισαν να κερδίζουν μία περίοπτη θέση στις παγκόσμιες αγορές.
Πρόκειται για αντικείμενα που έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί με σεβασμό στο περιβάλλον και στους καταναλωτές που συμμετέχουν στη διαδικασία παραγωγής – από τη συλλογή πρώτων υλών, την επεξεργασία, τη συναρμολόγηση και τη μεταφορά, όλα είναι φιλικά προς το περιβάλλον.
Εξάλλου, η βιωσιμότητα συνδέεται με την οικολογία. Δηλαδή, μια καλλιέργεια η οποία δεν βλάπτει το περιβάλλον, θα πρέπει να αντιμετωπίζεται φυσικά, χωρίς τη χρήση λιπασμάτων ή χημικών. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να φαίνεται ότι τα βιώσιμα προϊόντα δεν αναφέρονται μόνο σε καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς ή τρόφιμα. Ο λόγος είναι ότι, μπορεί επίσης να είναι μέρος ενός εμπορικού τομέα.
Υπάρχει αυξανόμενος αριθμός επωνυμιών μόδας, εστιατορίων ή επίπλων που αρχίζουν να υιοθετούν αυτήν την ιδέα για να δώσουν ζωή στην επιχείρησή τους.
Κύκλος ζωής
Ένα προϊόν θεωρείται βιώσιμο μόνο εάν έχει κατασκευαστεί με μηδενικές επιπτώσεις στο περιβάλλον μας. Είτε πρόκειται για τη συλλογή πρώτων υλών ή την κατασκευή αντικειμένων, την ανακύκλωση για την παραγωγή ενός νέου προϊόντος και οτιδήποτε άλλο, θεωρείται φιλικό προς το περιβάλλον.
Για όποιον θέλει να αναπτύξει και να διατηρήσει ένα πιο βιώσιμο τρόπο ζωής, η καθημερινή κατανάλωση προϊόντων πρέπει να επανεξεταστεί. Απαιτεί την περιέργεια, για το από πού προέρχονται οι αγορές του, πόσο διαρκούν και αν είναι επαναχρησιμοποιήσιμα ή όχι τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ή παράχθηκαν.
Η βιωσιμότητα φοριέται και κερδίζει
Η βιώσιμη μόδα ή οικολογική μόδα είναι πλέον ένα ολόκληρο κίνημα που ενθαρρύνει την αλλαγή από το συμβατικό, στο σύγχρονο και οικολογικό σύστημα της βιομηχανίας, ένδυσης και υπόδησης. Ουσιαστικά, αντιμετωπίζει διαφορετικά ολόκληρο τον τρόπο με τον οποίο παράγονται τα ρούχα. Αυτή η βιώσιμη κίνηση καταπολεμά το μεγάλο αποτύπωμα άνθρακα που έχει δημιουργήσει η βιομηχανία της μόδας μειώνοντας τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, αφού η βιομηχανία ένδυσης θεωρείται υπεύθυνη για το 10% των εκπομπών άνθρακα του πλανήτη σε ετήσια βάση.
Η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της μόδας μπορεί να καταπολεμήσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, τη ρύπανση των υδάτων και τη συνολική κλιματική αλλαγή που θα μπορούσε ενδεχομένως να αποτρέψει εκατομμύρια πρόωρους θανάτους τον επόμενο αιώνα.
Η βιώσιμη μόδα, βλέπει τα πράγματα από μία διαφορετική οπτική, αφήνωντας πίσω της τους παραδοσιακούς κατασκευαστές και δίνοντας στους σύγχρονους παραγωγούς και καταναλωτές ρούχων επιλογές, πολλές φορές υψηλής ραπτικής και ποιότητας, με την χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, που έχουν μάλιστα μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Η βιώσιμη ένδυση είναι συνώνυμη με την υψηλή πλέον ραπτική και πολλά από τα παράγωγα της, κρίνονται ως ανώτερα, σε σχέση με τα συμβατικά. Τα φιλικά προς το περιβάλλον υφάσματα είναι πιο απαλά, πιο ανθεκτικά και μπορεί να παραμείνουν στην ντουλάπα σας για χρόνια, διατηρώντας αυτή την εικόνα του καινούργιου.
Οι κατασκευαστές τους, αξιοποιούν βιώσιμα υφάσματα όπως κάνναβη, οργανικό βαμβάκι και βαμβάκι πίμα, ακόμη και πλαστικές συσκευασίες.
Οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες, ενστερνίζονται πλήρως την φιλοσοφία της πλανητικής αλλαγής, γι’ αυτό και λειτουργούν οικολογικά επιχειρηματικά μοντέλα που ευθυγραμμίζονται με τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος, όσο μπορούν. Για παράδειγμα, πολλές μάρκες βιώσιμων ενδυμάτων χρησιμοποιούν μόνο ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για τη λειτουργία των εργοστασίων τους, χρησιμοποιούν ανακυκλωμένα υλικά για όλες τις συσκευασίες αποστολής και δημιουργούν όσο το δυνατόν λιγότερα απόβλητα (νερό, ύφασμα κ.λπ.).
Η επιλογή είναι απλή, για τη διάσωση του πλανήτη, των πόρων του, αλλά και της εικόνας σας, όταν σκεφτείτε την επόμενη βιώσιμη και ποιοτική αγορά σας.