Οι συγκυρίες με την πανδημία σε παγκόσμιο επίπεδο οδήγησαν σε ανοδικό ράλι τη ναυλαγορά των containerships, με βασικό καταλύτη την Κίνα. Επηρεάζουν ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα το κόστος μεταφοράς των προϊόντων.
Σύμφωνα με τη BIMCO, η κερδοφόρα πορεία της αγοράς ξεκίνησε στα δρομολόγια Άπω Ανατολής – ΗΠΑ και πλέον έχει εξαπλωθεί και σε αρκετές άλλες εμπορικές διαδρομές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η διαδρομή Άπω Ανατολή – Βραζιλία, όπου οι μέσοι ναύλοι τον Ιανουάριο του 2021 αυξήθηκαν κατά 230,5% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019.
Tην ίδια ώρα, το κόστος για ένα «σαραντάρι» container για το λιμάνι του Σάντος, που είναι και το μεγαλύτερο στη Λατινική Αμερική, ανέρχεται στα 9.299 δολάρια.
Οι αναλυτές της BIMCO σημειώνουν πως η «καυτή» ναυλαγορά spot στα containers είναι απόρροια της ανισορροπίας στο διεθνές εμπόριο το 2020: Από το πρώτο εξάμηνο των «blanked sailings» και της μειωμένης ζήτησης, στην «εκρηκτική» αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης προς το τέλος του έτους. Μάλιστα, με βάση τις εκτιμήσεις της Alphaliner, ο ανενεργός στόλος έχει υποχωρήσει κάτω από τα 250.000 TEUs, λιγότερο από το ένα δέκατο από τα επίπεδα Μαΐου 2020.