Πάνω από 15 εκατομμύρια δολάρια αποζημίωση απαιτεί από τον εμπορικό μεταφορέα Yang Ming, η χρεοκοπημένη αλυσίδα καταστημάτων Bed Bath & Beyond, αφού συνεχίζει να θεωρεί ωσ υπεύθυνο για την χρεοκοπία της, τον ναυτιλιακό κλάδο και τις επιχειρηματικές πρακτικές του κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στην πιο πρόσφατη κίνησή της, η εταιρεία κατέθεσε μια καταγγελία στην Federal Maritime Commission, εναντίον του μεταφορέα για την αρνητική εξυπηρέτηση, τα πρόσθετα τέλη, τις χρεώσεις αποθήκευσης και καθυστέρησης που προέκυψαν το 2021 και το 2022.
Η υποβολή της καταγγελίας στην FMC στις 12 Σεπτεμβρίου, είναι η πιο πρόσφατη σειρά νομικών κινήσεων από τη χρεοκοπημένη εταιρεία που αναζητά κεφάλαια για να εξοφλήσει τους πιστωτές της. Τον περασμένο Απρίλιο, η εταιρεία κατέθεσε άλλη καταγγελία στην FMC κατά της Orient Overseas Container Line (OOCL) και της OOCL (Europe), κατηγορώντας την εταιρεία ότι εκμεταλλεύτηκε την αύξηση των τιμών στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων και επιδόθηκε σε αρνητικές πρακτικές με αποτέλεσμα να προκύψουν περισσότερα από 25 εκατομμύρια δολάρια επιπλέον δαπάνες, καθώς και περίπου 6,4 εκατομμύρια δολάρια επιπλέον χρεώσεων αποθήκευσης και καθυστέρησης που, κατά την άποψή της, προκλήθηκαν από τις επιχειρηματικές πρακτικές της OOCL μεταξύ του 2020 και του 2022.
Η Yang Ming προέβη σε προληπτικές ενέργεια τον Απρίλιο του 2023 καταθέτοντας καταγγελία στο ομοσπονδιακό δικαστήριο της Νέας Υόρκης, επιχειρώντας έτσι να αποτρέψουν τις αξιώσεις της Bed Bath & Beyond ύψους 7,8 εκατομμυρίων δολαρίων, λόγω των προβλημάτων που αναφέρθηκαν σχετικά με την παρεχόμενη υπηρεσία και τις χρεώσεις που επέβαλε ο φορέας.
Μια εβδομάδα μετά την καταγγελία, η εταιρεία ενημέρωσε το δικαστήριο για την εθελοντική αίτηση χρεοκοπίας της και τον Ιούνιο το δικαστήριο εξέδωσε αυτόματη αναστολή της “έναρξης ή συνέχισης” δικαστικής δράσης βάσει της χρεοκοπίας.
Στην καταγγελία της προς την FMC, η πρώην εταιρεία λιανικής πώλησης, αναφέρει πολλά από τα ίδια θέματα όπως και πριν, υποστηρίζοντας ότι “η Yang Ming εκμεταλλεύτηκε την αύξηση των τιμών στον τομέα της ναυτιλίας και εκμεταλλεύτηκε αναίτια τους πελάτες της”.
Υποστηρίζουν ακόμη Κατηγορούν ότι οι μεταφορείς απέτυχαν να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους για εξυπηρέτηση, με αποτέλεσμα να προκύψουν τεράστια έξοδα για τη Bed Bath & Beyond και στη συνέχεια κατέθεσε μια “αντικρουόμενη δήλωση δικαστικής κρίσης εκδίκησης”. Όπως και στην καταγγελία κατά της OOCL, κατηγορούν την Yang Ming ότι παραβίασε τις δεσμεύσεις της ως προς την εξυπηρέτηση, προχώρησε σε υψηλές χρεώσεις τελών αποθήκευσης και καθυστέρησης όταν δεν ήταν δυνατή η επιστροφή των εμπορευματοκιβωτίων και αρνήθηκε να διαπραγματευτεί.
Το ζήτημα αφορά ένα ετήσιο συμβόλαιο υπηρεσίας που ξεκίνησε στις 1η Μαΐου 2021, για τη μεταφορά 1.000 FEUs. Υποστηρίζουν ότι ο φορέας δεν παρείχε χώρο κατά τον πρώτο μήνα του συμβολαίου και όταν τους αντιμετώπισαν, παραδέχθηκε ότι είχε αναλάβει δεσμεύσεις που δεν μπορούσε να εκπληρώσει έναντι των πελατών του. Κατά τη διάρκεια των 12 μηνών, αναφέρουν ότι η Yang Ming μετέφερε μόνο 149 FEUs, 85% λιγότερα από τη δέσμευση της, με αποτέλεσμα να προκύψουν περισσότερα από 6,6 εκατομμύρια δολάρια σε ζημίες, καθώς η εταιρεία αναζητούσε άλλο χώρο για τα εμπορευματοκιβώτια της.