Μπαίνοντας στο 2025, οι προοπτικές για το υγροποιημένο αέριο (LNG) ως θαλάσσιο καύσιμο φαίνονται λίγο πιο αισιόδοξες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, χάρη στην αυξανόμενη ζήτηση. Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για αυτήν την πρόωση βρήκε νέα ώθηση το 2024, μετά από μια μικρή υποχώρηση το 2023.
Η αύξηση εκτιμάται στο 103%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας συνολικά τα 264 πλοία. Περίπου το 8% των νέων πλοίων που παραγγέλθηκαν επέλεξαν πρόωση με LNG, ενώ τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα αντιπροσώπευσαν το 50% όλων των νέων παραγγελιών που τοποθετήθηκαν το 2024 σύμφωνα με την Clarksons. Ο στόλος που λειτουργεί με LNG έφτασε τις 1.248 μονάδες, καλύπτοντας το 84% του συνολικού διπλού καυσίμου στόλου, το οποίο τώρα εκπροσωπεί το 7,4% του παγκόσμιου στόλου.
Ορισμένα από τα κύρια παγκόσμια κέντρα σημείωσαν νέα ρεκόρ στον εφοδιασμό με LNG κατά τη διάρκεια του έτους. Τα προκαταρκτικά δεδομένα για τη Σιγκαπούρη ανέφεραν συνολικά 1.096.807 κυβικά μέτρα. Στο Ρότερνταμ, τα στοιχεία των πρώτων τριών τριμήνων δείχνουν πωλήσεις άνω των 639.848 κυβικών μέτρων για το έτος. Το Σαγκάη Γιάνσαν σημείωσε παραδόσεις 444.000 κυβικών μέτρων, το Σεντζέν Γιαντιάν 300.000 κυβικών μέτρων και το Νίνγκμπο Ζοσάν 60.000 κυβικών μέτρων.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εξειδικευμένη ναυτιλιακή αγορά για τα πλοία εφοδιασμού με LNG (LNGBVs) έχει αυξηθεί σημαντικά, φτάνοντας έναν στόλο 61 μονάδων, μεταξύ των οποίων πλοία ανοικτής θαλάσσης (52), βαποράκια (7) και εσωτερικά πλοία (2), με το 60% αυτών των μονάδων να παραδίδονται μεταξύ 2020 και 2024.
Αριθμητικά, η κατανομή αυτών των μονάδων στο τέλος του έτους παρουσίασε μία καλή γεωγραφική κατανομή κατά μήκος των κύριων θαλάσσιων διαδρόμων.
Κοιτάζοντας μπροστά, η προοπτική φαίνεται θετική. Οι τιμές για το καύσιμο έχουν μειωθεί σημαντικά και παρά την αύξηση των ευρωπαϊκών τιμών spot λόγω του εμπάργκο στους αγωγούς της Ουκρανίας, φαίνεται ότι θα παραμείνουν χαμηλές έως το 2026, χάρη σε μια σειρά εργοστασίων υγροποίησης και έργων φυσικού αερίου που προβλέπεται να λειτουργήσουν.
Οι ναύλοι για τη μαζική διανομή LNG παραμένουν χαμηλοί, αν και είναι πιθανό να αρχίσουν να αυξάνονται ξανά με την προσθήκη ικανότητας υγροποίησης. Τέτοιες συνθήκες είναι ευνοϊκές για τη περαιτέρω ανάπτυξη της πρόωσης, και μέχρι στιγμής, οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα που τοποθετήθηκαν από τους πλοιοκτήτες νωρίς φέτος, φαίνεται να επιβεβαιώνουν αυτή την τάση.