Ένα ποτήρι παραπάνω κρασί, έφερε νύστα και άφησε το πλοίο φορτηγό Beaumaiden ακυβέρνητο στην τύχη του, καθώς η νύστα που έφερε το αλκοόλ αποτέλεσε αφορμή για το ναυτικό ατύχημα.
Το Δανικό Συμβούλιο Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (DMAIB) δημοσίευσε την έκθεσή του σχετικά με την προσάραξη του παράκτιου φορτηγού Beaumaiden λίγο έξω από το νησί Μπόρνχολμ της Βαλτικής Θάλασσας πέρυσι.
Το σκάφος έχασε ένα σημείο αναφοράς και κατευθύνθηκε σε κίνδυνο επειδή ο καπετάνιος έφυγε από τη γέφυρα και αποκοιμήθηκε στην καμπίνα του, κατέληξε το DMAIB.
Στις 15 Οκτωβρίου 2021, το πλοίο Beaumaiden ξεκίνησε από την Αμβέρσα με ένα φορτίο λιπασμάτων και κατευθύνθηκε προς τον Έλβα και το κανάλι του Κιέλου προς τη Βαλτική, βγαίνοντας από το κανάλι το πρωί της 17ης. Από το Κίελο, κατευθύνθηκε ανατολικά, με προορισμό το Ταλίν.
Περίπου στις 1700 την ίδια μέρα, ο καπετάνιος του Beaumaiden ξύπνησε για δείπνο και επέστρεψε στην καμπίνα του μετά για ένα ποτήρι κρασί και μια ταινία. (Η μπύρα και το αλκοόλ επιτρέπονταν στο πλοίο σύμφωνα με την πολιτική της εταιρείας.) Λίγο πριν από τις 2000 ώρες, ο πλοίαρχος ανέβηκε στη γέφυρα για να ανακουφίσει τον αρχηγό του.
Το πλοίο βρισκόταν σε μια μακρά, ευθεία βορειοανατολική πορεία και η επόμενη στροφή του ήταν σε περίπου τέσσερις ώρες. Το ρολόι ήταν χωρίς προβλήματα, με λίγη κίνηση, και ο πλοίαρχος έκανε μερικές τηλέφωνα ενώ το πλοίο κινείτο με κινητήρα. Μετά από λίγο, κατέβηκε στην καμπίνα του και έβαλε άλλο ένα ποτήρι κρασί, επιστρέφοντας μαζί του στη γέφυρα.
“Πηγαίνοντας στην καμπίνα του, ένιωσε κουρασμένος και ξάπλωσε στο κρεβάτι για να ξεκουραστεί. Στη συνέχεια αποκοιμήθηκε”, έγραψε το DMAIB.
Εν τω μεταξύ, το Beaumaiden συνέχισε με την ίδια πορεία και ταχύτητα. Πέρασε από το σημείο για τη σειρά του και κατευθείαν για την ακτή στο νησί Μπορνχόλμ της Δανίας. Περίπου στις 0255, οι αρχές ελέγχου της θαλάσσιας κυκλοφορίας της Δανίας παρατήρησαν την εξελισσόμενη κατάσταση και προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με το Beaumaiden μέσω ασυρμάτου και του αναφερόμενου τηλεφώνου σατκομ, αλλά κανείς δεν απάντησε.
Στις 0325, ο αρχιμηχανικός του Beaumaiden ξύπνησε από βίαιες δονήσεις. Πηγαίνοντας πίσω διαπίστωσε ότι τα φώτα στην ακτή ήταν ακίνητα. Συνειδητοποίησε ότι το σκάφος είχε προσαράξει, και έτρεξε στη γέφυρα για να διαπιστώσει τι έγινε. Ηχούσαν ξυπνητήρια και ακουγόταν δυνατή μουσική. Πέταξε ξανά το στήριγμα του CPP στο μηδέν και έφυγε για να βρει τον επικεφαλής αξιωματικό. Μαζί με το υπόλοιπο πλήρωμα, έλεγξαν για πλημμύρες μπροστά και πίσω, και ευτυχώς δεν βρήκαν τίποτα.
Ο επικεφαλής αξιωματικός ξύπνησε τον πλοίαρχο και μαζί πήγαν στη γέφυρα και σίγησαν τους συναγερμούς. Αφού συζήτησαν την κατάσταση, αποφάσισαν να προσπαθήσουν να υποχωρήσουν και να αποχωρήσουν. Ωστόσο, ο ελιγμός δεν λειτούργησε και ο αρχιμηχανικός έσβησε την κύρια μηχανή.
Λίγο αργότερα, οι δανικές αρχές είπαν στον πλοίαρχο ότι το σκάφος κρατήθηκε και δεν θα έπρεπε να επιπλεύσει ξανά χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο διάσωσης. Η αστυνομία έφτασε στο πλοίο στο 0525 και συνέλαβε τον πλοίαρχο ως ύποπτος μέθης. Μετά από εξετάσεις στο σταθμό, διαπίστωσαν ότι το επίπεδο αλκοόλ στο αίμα του ήταν πάνω από το νόμιμο όριο.
Το σκάφος επαναφέρθηκε επιτυχώς με ένα μόνο ρυμουλκό στις 20 Οκτωβρίου και μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Ροενέ, στο Μπόρνχολ. Δεδομένου ότι είχε προσαράξει σε ένα μαλακό πάτο, υπέστη σχετικά μικρή ζημιά πέρα από μερικές μικρές ρωγμές και εσοχές.
Μετά την προσάραξη, οι ερευνητές του DMAIB επιβιβάστηκαν για να επιθεωρήσουν το πλοίο. Διαπίστωσαν ότι το σύστημα συναγερμού ρολογιού πλοήγησης γέφυρας του πλοίου (BNWAS) ήταν λειτουργικό, αλλά είχε απενεργοποιηθεί. Ο πλοίαρχος είχε τη συνήθεια να το εγκαταλείπει επειδή το κουμπί επαναφοράς του βρισκόταν σε ένα άβολο μέρος και του φάνηκε «ενοχλητικό να μετακινείται συνεχώς από την καρέκλα πλοήγησης για να επαναφέρει το ξυπνητήρι» κάθε 3-12 λεπτά, σύμφωνα με το DMAIB. Εάν είχε ενεργοποιηθεί, το σύστημα BNWAS θα σήμανε συναγερμός στην καμπίνα του αρχηγού για να τον ειδοποιήσει ότι δεν υπήρχε κίνηση στη γέφυρα.
Μετά την έρευνα, ο χειριστής του πλοίου αποφάσισε να αλλάξει την πολιτική του και τώρα θα διατηρήσει μια πολιτική μηδενικής ανοχής στα ναρκωτικά και το αλκοόλ στα πλοία του.