Ένα φιλόδοξο έργο, πράσινης τεχνολογίας ξεκινά στην Αυστραλία και αφορά στην κατασκευή υδρογόνου σε ένα αδρανές φορέα που είναι που θα μεταφέρεται εύκολα με συμβατικά δεξαμενόπλοια και θα αποστέλλεται στην Ιαπωνία για να τροφοδοτήσει εφαρμογές κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Την κατασκευή ανέλαβε η ιαπωνική Eneos Corporation, o μεγαλύτερος πάροχος καυσίμων της χώρας και είναι το δεύτερο στάδιο σε ένα έργο εμπορευματοποίησης, το οποίο θα δει μεγάλες ποσότητες πράσινου υδρογόνου να παράγονται από ηλιακή ενέργεια και να αποστέλλονται στην Ιαπωνία, για να τροφοδοτούν αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Ο νέος φορέας υδρογόνου, το μεθυλοκυκλοεξάνιο (MCH), παράγεται με την χρήση μιας ιδιόκτητης χαμηλού κόστους μέθοδου «ηλεκτροχημικής σύνθεσης οργανικού υδριδίου» που αναπτύχθηκε από την Eneos και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2021 σε ένα έργο ως μέρος του Green Innovation Fund Projects of Large-scale Hydrogen Supply.
Το έργο θα ξεκινήσει επίσημα τον Φεβρουάριο και θα διαρκέσει έως τον Σεπτέμβριο.
Η εταιρεία εξηγεί ότι το MCH που περιέχει το υδρογόνο θα παραχθεί με χρήση ηλεκτρολύτη μεσαίου μεγέθους 150 κιλοβάτ.
Η Eneos διαθέτει ένα στόλο από 12 δεξαμενόπλοια αργού, 14 δεξαμενόπλοια προϊόντων και 13 πλοία μεταφοράς υγραερίου, συμπεριλαμβανομένων νεότευκτων πλοίων από την Japan Marine United.