Έντονη δυσαρέσκεια από πλευράς της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην Ελλάδα προκαλεί η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για αύξηση φορολογικών τελών στους επιβάτες κρουαζιέρας, που θα τεθούν σε εφαρμογή από το 2025. Παρά τα παράπονα από πλευράς των εταιρειών για έλλειψη διαβούλευσης με την κυβέρνηση ο Έλληνας Πρωθυπουργός πρότεινε νέους φόρους στους επιβάτες κρουαζιέρας, ειδικά για Μύκονο και Σαντορίνη, δύο από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στα ελληνικά νησιά.
Και οι δύο προορισμοί παρουσιάζονται υπερκορεσμένοι από τον αριθμό των καθημερινών επιβατών κρουαζιέρας κατά την περίοδο αιχμής. Η Σαντορίνη ανέφερε περίπου 1,3 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας το 2023, ενώ η Μύκονος είχε σχεδόν 1,2 εκατομμύρια, με τους δύο προορισμούς να καταγράφουν αυξήσεις το 2024. Σύμφωνα με αναφορές, η Σαντορίνη κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού κατέγραψε 17.000 τουρίστες να καταφθάνουν μέσα σε 24 ώρες και μία ημέρα τον Αύγουστο, με πάνω από 11.000 επιβάτες κρουαζιέρας.
Παρά τις έντονες συζητήσεις για τις ευρύτερες προτάσεις φόρων στη Βουλή την Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου, τα νομοσχέδια πέρασαν. Κατά την περίοδο αιχμής, η Ελλάδα θα χρεώνει €20 ανά επιβάτη στους δύο πιο δημοφιλείς προορισμούς και €5 στα μικρότερα νησιά. Επιπλέον, αυξάνουν τον φόρο στις βραχυχρόνιες μισθώσεις και στα δωμάτια ξενοδοχείων, με το Reuters να αναφέρει ότι ο στόχος είναι η συγκέντρωση €400 εκατομμυρίων σε νέα φορολογικά έσοδα. Η κυβέρνηση υποσχέθηκε ότι ένα μέρος του φόρου θα χρησιμοποιηθεί για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων των λιμανιών και για να βοηθήσει τις τοπικές αρχές να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις του τουρισμού και της κλιματικής αλλαγής.