Ενώ έχει περάσει ένας και πλέον μήνας από τότε που οι νέες συμμαχίες στον τομέα της ναυτιλίας άρχισαν να ενσωματώνονται στις λειτουργίες των μεταφορών κοντέινερ, τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι η νέα οργάνωση έχει τη δυνατότητα να αναμορφώσει δραματικά τον ανταγωνισμό μεταξύ των μεταφορέων.
Συνολικά, ο τομέας έχει αγωνιστεί να επαναφέρει την αξιοπιστία του προγράμματος μετά την αύξηση των όγκων και την συμφόρηση στις λιμενικές εγκαταστάσεις κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία του COVID-19, αλλά σύμφωνα με νέα δεδομένα από την Sea-Intelligence, οι νέες συμμαχίες έχουν την πιθανότητα να αναμορφώσουν δραματικά τη βιομηχανία.
Η Maersk και η Hapag-Lloyd ανέφεραν ένα νέο μοντέλο για τις κύριες διαδρομές τους που θα λειτουργούν κάτω από τη νέα συνεργασία Gemini. Τόνισαν μια νέα προσέγγιση με λιγότερους λιμένες για τα μεγαλύτερα πλοία που τροφοδοτούνται από περισσότερες περιφερειακές λειτουργίες, λέγοντας ότι ο στόχος ήταν να επιτευχθεί τουλάχιστον 90% αξιοπιστία προγράμματος. Η Gemini εκφράζει την πεποίθηση ότι καθώς θα αναπτύσσεται και θα αποδεικνύει την επιτυχία της στρατηγικής της, οι φορτωτές θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν υψηλότερα κόστη για την βεβαιότητα που θα είναι σε θέση να προσφέρουν.
Για το σύνολο του 2024, ο τομέας αγωνίστηκε να ξεφύγει από ένα εύρος χαμηλής έως μεσαίας αξιοπιστίας προγράμματος, γύρω στο 50%. Η Sea-Intelligence υπολογίζει ότι η βιομηχανία συνολικά, σε 34 διαφορετικές διαδρομές εμπορίου, έχει μέση αξιοπιστία προγράμματος μόλις 53%. Αυτό μεταφράζεται ως πτώση εννέα ποσοστιαίων μονάδων από το 2023 ή 15%.
Η αναφορά τονίζει ότι το 2025 ακολουθούσε το ίδιο γενικό μοτίβο. Η μέση αξιοπιστία για τους περισσότερους από 60 μεταφορείς που δραστηριοποιούνται στον τομέ, παρέμεινε στο 53% για τους πρώτους δύο μήνες του έτους.
Η Gemini ξεκίνησε την ανάπτυξή της την 1 Φεβρουαρίου και η νέα Premier Alliance, επίσης ξεκίνησε την ανάπτυξή της, ενώ η πρώην 2M μεταξύ Maersk και MSC πλησιάζει την ολοκλήρωσή της και η πρώην Συμμαχία αναδιοργανώθηκε με την αποχώρηση της Hapag-Lloyd. Επιπλέον, η MSC Mediterranean Shipping Company, μετά το ισχυρό προβάδισμα της στον αριθμό των πλοίων και της χωρητικότητας, λειτουργεί κυρίως μόνη της.
Η Sea-Intelligence υπολογίζει ότι για τον Φεβρουάριο η συνεργασία Gemini κατέγραψε 94,0% αξιοπιστία προγράμματος στους λιμένες προέλευσης το Φεβρουάριο του 2025 για τα πρώτα της δρομολόγια, ακολουθούμενη από την MSC με 79,6% και την Premier Alliance με 60,4%. Η Ocean Alliance κατέγραψε 54,1% αξιοπιστία προγράμματος, ενώ η εξωτερική THE Alliance σημείωσε 45,3%, και η 2M πέτυχε 44,2%.
“Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι νέες συμμαχίες βρίσκονται μόλις στη φάση εκκίνησης της ανάπτυξής τους, και θα είναι πλήρως αναπτυγμένες μόνο τον Ιούλιο του 2025, και μόνο τότε θα είναι δυνατή η πραγματική αξιολόγηση της απόδοσής τους.
Τα παραδοσιακά δεδομένα του Φεβρουαρίου ανέδειξαν περαιτέρω πώς οι συμμαχίες είναι έτοιμες να αναμορφώσουν τον τομέα. Ενώ η παγκόσμια αξιοπιστία βελτιώθηκε κατά 3,6 ποσοστιαίες μονάδες.
Σε ατομική βάση για όλες τις υπηρεσίες του, η Maersk ήταν η πιο αξιόπιστη από τους 13 κορυφαίους μεταφορείς τον Φεβρουάριο του 2025. Έφτασε σε αξιοπιστία προγράμματος 60,2%. Η MSC ακολούθησε με 57,4% και η Hapag-Lloyd με 57,3%.
Η Maersk και η Hapag-Lloyd στις χρηματοοικονομικές τους αναφορές τόνισαν προβλέψεις για μια πτωτική χρονιά το 2025 μετά από ισχυρά αποτελέσματα το 2024. Η αξιοπιστία του προγράμματος αναμένεται να γίνει ένα σημαντικό εργαλείο πώλησης για τις συμμαχίες, καθώς επιδιώκουν νέες ανταγωνιστικές προόδους σε αυτό που προμηνύεται να είναι μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις.