Ακτοπλοϊκά σκάφη παίζουν με τη ζωή αθώων τουριστών
Ανεύθυνοι επαγγελματίες, κυβερνήτες και διαχειριστές, ακτοπλοϊκών σκαφών παίζουν με τη ζωή αθώων τουριστών κατά παράβαση των προνοιών του πιστοποιητικού ασφαλείας τους. Σε σχετικές καταγγελίες προέβη ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Επιβατικών Τουριστικών Σκαφών (ΠΣΙΕΤΣ), στο υφυπουργείο Ναυτιλίας, στον Γενικό Εισαγγελέα και Αρχηγό της Αστυνομίας.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Μάρκος Αλεξάνδρου, προειδοποίησε διά μέσω του «Φ», ότι «πάμε για νέο Λατσί», αναφερόμενος σε περιστατικό που συνέβη πριν λίγα χρόνια, σε δυστύχημα με ταχύπλοο σκάφος στη θάλασσα του Ακάμα. Επισήμανε ότι σήμερα ζει τα ίδια γεγονότα «όπως το 2010-2017 όταν κάθε χρόνο φωνάζαμε, γραπτώς και προφορικώς, θέταμε το θέμα σ’ όλες τις συσκέψεις με κάθε ευκαιρία, προειδοποιούσαμε για την παράνομη ακτοπλοΐα στο Λατσί». Τότε, είπε, δεν έγινε καμία προσπάθεια διερεύνησης των καταγγελιών των επαγγελματιών της περιοχής Πόλης Χρυσοχούς ούτε και λήφθηκαν οποιαδήποτε μέτρα.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, υπάρχουν άτομα που δεν τους ενδιαφέρει η ασφάλεια των επιβατών και εξακολουθούν να εργάζονται παρά το γεγονός ότι στο πιστοποιητικό ασφαλείας των σκαφών του υπάρχει η Σημείωση 2: Το σκάφος στο πρωραίο μέρος δεν ικανοποιεί τον κανονισμό 25.1 του Κανονισμού ΚΔΠ 278/2012 για το ελάχιστο ύψος (100 εκατοστόμετρα) του προστατευτικού κιγκλιδώματος. Η είσοδος στην περιοχή αυτή επιτρέπεται μόνο στο πλήρωμα και απαγορεύεται αυστηρώς στους επιβάτες (σχετική πινακίδα / κιγκλίδωμα έχουν τοποθετηθεί).
Στις καταγγελίες του κ. Αλεξάνδρου γίνεται ονομαστική αναφορά για ακτοπλοϊκά σκάφη που παρανομούν συστηματικά, ενώ την ίδια ώρα επαγγελματίες του χώρου και μέλη του Συνδέσμου από τον Δεκέμβριο μέχρι και τον Μάρτιο κάθε χρόνο συντηρούν τα σκάφη τους ώστε να είναι έτοιμα να επιθεωρηθούν και να εξασφαλίσουν το πιστοποιητικό ασφάλειας για να μην θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή κανενός.
Στην επιστολή του, ο Σύνδεσμος καταγγέλλει ανεύθυνες, συστηματικές, καθημερινές παρανομίες κάποιων επαγγελματιών του κλάδου. Οι λόγοι που οδήγησαν το οργανωμένο σύνολο να προβεί σε καταγγελίες έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες διαχειριστές έχουν ξεπεράσει κάθε επιτρεπτό επίπεδο παρανομίας κάνοντας επίδειξη επικίνδυνης, ανεύθυνης αντιεπαγγελματικής συμπεριφοράς. Μάλιστα, καταγγέλλουν ότι κάποιοι από αυτούς τους έχουν απειλήσει ότι «θα βάλουν ανθρώπους της νύχτας να μας συσταρίσουν, όπως είπαν, γιατί δεν αποδεχόμαστε τις παρανομίες τους». Καταγγέλλει ακόμα συγκεκριμένες πρακτικές εκ μέρους συγκεκριμένων επαγγελματιών του χώρου: Υπάρχει η απόλυτη απαξίωση των νόμων και των κανονισμών για να πάρουν τα λεφτά και να μην αφήσουν δουλειά να πάρουν οι άλλοι επαγγελματίες. Περαιτέρω, καταγγέλλει ότι αμέσως μετά που φεύγει επιθεωρητής του υφυπουργείου Ναυτιλίας που προβαίνει σε περιοδική επιθεώρηση αφαιρούν την ενημερωτική σχετική πινακίδα από το σκάφος τους για ευνόητους λόγους.
Άμεσα μέτρα που πρέπει να ληφθούν
Οι καταγγελίες έχουν διαβιβαστεί και στον διοικητή της Λιμενικής Αστυνομίας, αφού όπως επισημαίνεται «είναι με λύπη που διαπιστώνουμε ότι η Λιμενική Αστυνομία δεν δέχεται και ούτε θέλει να προβεί σε καταγγελίες ακόμη και όταν αυτές συμβαίνουν μπροστά στα μάτια αστυνομικών λειτουργών της σε υπηρεσία».
Ο Σύνδεσμος προτείνει άμεσα μέτρα που πρέπει να λάβει το υφυπουργείο Ναυτιλίας και αφορούν μεταξύ άλλων:
1) Την ακύρωση των πιστοποιητικών ασφαλείας των παρανομούντων σκαφών.
2) Την ακύρωση του πιστοποιητικού κυβερνήτη ακτοπλοϊκού και αποκλεισμού από το επάγγελμα για περίοδο τουλάχιστον 3 χρόνων ή διαπαντός.
3) Την επιβολή χρηματικού προστίμου στους ιδιοκτήτες/ διαχειριστές και κυβερνήτες για κάθε παρανομία.
4) Να εφαρμοστεί ο κανονισμός 25.1 όπως εφαρμόστηκε σ’ όλα τα άλλα σκάφη. Ίση αντιμετώπιση όλων των σκαφών έναντι της ΚΔΠ 278/2012. Αυτά τα σκάφη για να λειτουργούν πρέπει να έχουν κιγκλίδωμα 1 μέτρου, δίχτυ στο κιγκλίδωμα και καθίσματα για να χρησιμοποιούν το πρωραίο μέρος του σκάφους.
πηγη: Φιλελεύθερος