Αισιοδοξία εξέφρασε η πλοιοκτητική κοινότητα για το μέλλον της αγοράς ξηρού φορτίου ,στο περιθώριο του Capital Link Maritime Leader Summit Greece, στα Ποσειδώνεια. Oι κύριοι Αριστείδης Πίττας, Chairman και CEO των Euroseas και Eurodry, Γιώργος Γιουρούκος, Executive Chairman της Global Ship Lease, Γιάννης Δράγνης, CEO τoυ Goldenport Group, Σταμάτης Τσαντάνης, Chairman και CEO της Seanergy Maritime Holdings και Πόλυς Χατζηωάννου, CEO της Safe Bulkers αναφέρθηκαν στις τρέχουσες και μελλοντικές συνιστώσες της αγοράς των bulkers και containerships.
Οι συμμετέχοντες στο πάνελ συμφώνησαν ότι η αισιοδοξία για τη ναυλαγορά πηγάζει κυρίως από την προσφορά καθώς το orderbook κινείται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Εξαίρεση ίσως αποτέλεσε ο κ. Δράγνης, ο οποίος τόνισε ότι για τα μεσαίου μεγέθους bulk carries (Ultramax), υπάρχει μια «established χωρητικότητα» η οποία θα εισέλθει στην αγορά τα επόμενα χρόνια, αν και δεν είναι ικανή να αλλάξει σημαντικά την πορεία της ναυλαγοράς.
Κατά τον κ. Χατζηωάννου τα υψηλά επιτόκια αποτελούν τον κυριότερο λόγο που δεν τοποθετούνται παραγγελίες για νέα πλοία. Στο μέτωπο της ζήτησης, ομόφωνα οι συμμετέχοντες φάνηκαν αισιόδοξοι για τον καταλυτικό ρόλο της Κίνας παρά την κρίση στο real estate. Χαρακτηριστικά ο κ. Τσαντάνης τόνισε ότι το 2023 οι εισαγωγές ξηρών φορτίων της Κίνας ήταν αυξημένες κατά 10% έναντι του 2022.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Χατζηωάννου ο οποίος ανέφερε ότι η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα, είναι η υψηλότερη από τον Ιούνιο του 2022 ενώ και οι τιμές εμπορευμάτων κινούνται σε υψηλά επίπεδα, δείγμα της ισχυρής ζήτησης. O κ. Γιουρούκος επεσήμανε και τον -θετικό για τα containerships- αντίκτυπο της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα. Ο επικεφαλής της Global Ship Lease τόνισε ότι έχει ευνοήσει σημαντικά τους ναύλους σε μια περίοδο που είχαν υποχωρήσει. Μάλιστα, κατά τον ίδιο, η κρίση αυτή μοιάζει αρκετά με την εποχή της πανδημίας, καθώς και τώρα έχει δημιουργηθεί συμφόρηση σε πολλά λιμάνια. Η συζήτηση, όπως είναι λογικό, επικεντρώθηκε και στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Σε σχετική ερώτηση για τα καύσιμα του μέλλοντος, ο κ. Γιουρούκος υπογράμμισε για μια ακόμη φορά την αβεβαιότητα που επικρατεί σημειώνοντας ότι και οι liner εταιρείες δεν γνωρίζουν εάν η μεθανόλη αποτελεί ρεαλιστική εναλλακτική. Κατά τον ίδιο, η πυρηνική ενέργεια είναι μια λύση με πραγματικό μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα, αν και η συγκεκριμένη εναλλακτική εγείρει ερωτηματικά για την αποδοχή της από την κοινή γνώμη. Ο κ. Πίττας εκτίμησε ότι συμβατικά καύσιμα θα αναμειγνύονται με βιοκαύσιμα ενώ ο κ. Δράγνης ανέφερε ότι βραχυπρόθεσμα δύσκολα θα σημειωθούν μεγάλες αλλαγές στη σχεδίαση των πλοίων.