Τα κινεζικά λιμάνια αναμένεται να αυξήσουν τις τιμές για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, παρακινούμενα από τις αυξημένες τιμές των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών. Το λιμάνι Ningbo-Zhoushan, το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, έχει ήδη δηλώσει ότι θα αυξήσει τα τέλη χειρισμού για τα κουτιά εισαγωγής και εξαγωγής κατά περίπου 10%, ξεκινώντας από τις αρχές του επόμενου έτους.
Η κίνηση έχει προκαλέσει εικασίες ότι τα περισσότερα λιμάνια της Κίνας θα ακολουθήσουν χωρίς ωστόσο να αποκλείεται παρέμβαση της κυβέρνησης, η οποία έχει δεσμευτεί να μειώσει την οικονομική επιβάρυνση που βαρύνει τους εξαγωγείς, οι οποίοι έχουν ήδη πληγεί από το υψηλό κόστος αποστολής.
Το ενδεχόμενο αυξήσεων στα λιμενικά τέλη στα κομβικής σημασίας λιμάνια από τις αρχές του προσεχούς έτους, αν δεν υπάρξει παρέμβαση της Κινεζικής κυβέρνησης, ουσιαστικά θα «ρίξει το πρώτο πιόνι» στο ντόμινο των ανατιμήσεων που θα ακολουθήσουν σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα και πρώτες ύλες με προέλευση από την Κίνα και τούτο γιατί τα λιμενικά τέλη ανά εμπορευματοκιβώτιο αποτελούν το 10% των συνολικών εξόδων αποστολής, σύμφωνα με την SWS Research.
Στο μεταξύ η ελαφρά αποκλιμάκωση στα κόστη ναύλωσης κενών εμπορευματοκιβωτίων ουδόλως προδικάζει μια επιτάχυνση της επιστροφής στις προ πανδημίας τιμές καθώς οι ελλείψεις συνεχίζονται αφ’ ενός και αφ’ ετέρου οι χώροι εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να δέχονται σοβαρές πιέσεις από τους όγκους των διακινούμενων «κουτιών» που ενίοτε οδηγούνται σε μεταφόρτωση σε περιπτώσεις που ο αρχικός προορισμός είναι «μπουκωμένος».