Τον ασκό του Αιόλου άνοιξαν οι αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου σχετικά με το μέλλον της διαχείρισης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις και πρώτα από τους εργαζόμενους, οι συντεχνίες των οποίων (ΣΥΑΛΚ – ΠΟΑΣΟ) πνέουν τα μένεα ότι, προς εξυπηρέτηση συμφερόντων, ανακοινώθηκαν αποφάσεις ερήμην των επηρεαζομένων αρχών, Αρχής Λιμένων Κύπρου και Δήμου Λάρνακας, αλλά και των άλλων εμπλεκομένων.
Ανακοινώσεις αναφέρονται στην απόφαση του Υπουργικού, χωρίς να προηγηθεί ενημέρωση της Ad Hoc επιτροπής των φορέων της πόλης. Σοβαρές αντιδράσεις και για την μετάθεση της ανάπτυξης των δύο υποδομών σε βάθος χρόνου.
Είναι άξιον απορίας, αναφέρουν σε ανακοίνωση οι συντεχνίες, η ανάθεση μελέτης για το μέλλον του λιμανιού Λάρνακας, σε εμπειρογνώμονες, χωρίς να ληφθεί υπόψη η ίδια η Αρχή Λιμένων Κύπρου, «ο κατ’ εξοχήν λιμενικός εμπειρογνώμονας για 50 και πλέον χρόνια του ίδιου του Κράτους», ενώ σημειώνει πως αγνοείται πλήρως ο επιχειρησιακός σχεδιασμός που υποβλήθηκε στον Υπουργό εδώ και μήνες, κατόπιν απαίτησης του ιδίου.
Η ΣΥΑΛΚ υποδεικνύει ότι η Αρχή Λιμένων Κύπρου κλήθηκε, μετά την διακοπή του συμβολαίου με την διαχειρίστρια εταιρεία, να αναλάβει «εν μια νυκτί», την προσωρινή διαχείριση του λιμανιού Λάρνακας, «διαχείριση η οποία στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία πάρα τις αντίξοες συνθήκες και τις κακές Κασσάνδρες που ευελπιστούσαν το αντίθετο».
Η απόφαση του υπουργικού, υπογραμμίζει η συντεχνία, δείχνει ότι δεν θα γίνει καμία ανάπτυξη/επένδυση για τα επόμενα πέντε χρόνια στο λιμάνι Λάρνακας και η διαχείριση του θα βρεθεί στα χέρια ιδιωτικής εταιρείας.
Διερωτάται, επίσης, ποια είναι η ιδιωτική εταιρεία «που θα της χαριστεί το λιμάνι» και «τι κρύβεται πίσω από αυτήν την απόφαση, ποια συμφέροντα θα εξυπηρετήσουμε και πάλι ως κράτος, αγνοώντας τις τόσες αποτυχημένες προσπάθειες που έγιναν από τον ιδιωτικό τομέα, μέχρι σήμερα, για όλα τα λιμάνια του τόπου».
Η ΣΥΑΛΚ θέτει σειρά ερωτημάτων και ζητά απαντήσεις, όπως, γιατί αποκλείστηκε η ΑΛΚ από το λιμάνι Λάρνακας εάν δεν απέτυχε η προσωρινή διαχείριση του και στη βάση ποιών όρων θα επιλεγεί ο ιδιώτης που θα αναλάβει για πέντε χρόνια τη διαχείριση του.
Διερωτάται, ακόμη, με ποιο εξοπλισμό ο ιδιώτης διαχειριστής θα παρέχει λιμενικές υπηρεσίες αφού δεν απαιτούνται επενδύσεις από αυτόν και «γιατί προσπαθείτε πάση θυσία να διασφαλίσετε το προσωπικό του πρώην ιδιώτη διαχειριστή και τώρα της ΑΝΕΤΕΛ και για τα επόμενα 5 χρόνια;».
Ικανοποίηση για το Λιμάνι Βασιλικού
Σε σχέση με το λιμάνι του Βασιλικού, η συντεχνία εκφράζει τη βεβαιότητα της ότι η Αρχή Λιμένων, μπορεί να το κατασκευάσει, να το λειτουργήσει και να το διαχειριστεί, βοηθώντας την οικονομία του κράτους και «αποφεύγοντας καταχρηστικές ρήτρες που υπάρχουν στα συμβόλαια του λιμανιού Λεμεσού». Ωστόσο, ζητά εξηγήσεις σε σχέση με την αναφορά στην απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, περί προώθησης του έργου από την Αρχή Λιμένων και όχι κατασκευής, διαχείρισης ή λειτουργίας.
Διαβεβαιώσεις Αλέξη Βαφεάδη για το διαχειριστή
Θα υπάρχει ρύθμιση στα καθήκοντα του διαχειριστή, διαβεβαίωσε ο υπουργός Μεταφορών, ώστε να γίνουν τα έργα που εξαγγέλθηκαν στη μαρίνα. «Στο τέλος της ημέρας η υπόθεση θα ρυθμιστεί γύρω από τα καθήκοντα που θα έχει ο διαχειριστής στη μαρίνα και γι’ αυτό νιώθω περισσότερη εμπιστοσύνη πως θα είναι ένα εύκολο θέμα να ρυθμιστεί, διότι δεν θα είναι ούτε επενδυτής, ούτε θα έχει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στη μαρίνα, ώστε να μην μπορεί να συνεργαστεί με οποιοδήποτε εργοτάξιο υπάρχει στον χώρο” σημείωσε ο Αλέξης Βαφεάδης.
Όλα τα έργα προχωρούν ως έχουν σχεδιαστεί», είπε, προσθέτοντας πως θα προχωρήσει ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για τον Ναυτικό Όμιλο και την τοπιοτέχνηση και πως προχωρά και το έργο της εκβάθυνσης της μαρίνας.
Σύντομα ανέφερε, θα προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για τους εμπειρογνώμονες, οι οποίοι θα εκπονήσουν μελέτη για το μέλλον στις δύο υποδομές και ενώπιον τους θα τεθούν και οι απόψεις των δυνητικών επενδυτών, μετά τη δημόσια διαβούλευση που ολοκληρώθηκε την 1η Δεκεμβρίου.