Η Κύπρος δεν είναι απλά μια ποιοτική σημαία και ένα ναυτιλιακό κέντρο, αλλά ένα ναυτιλιακό σύμπλεγμα με όραμα, δήλωσε στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης, σημειώνοντας ότι στόχος είναι η διεύρυνση όλων των δυνατοτήτων για περαιτέρω ανάπτυξη της κυπριακής ναυτιλίας.
Ο κ. Δημητριάδης σχολίαζε τη σημερινή παρέμβαση του στο Capital Link 5ο Ετήσιο Φόρουμ για την Κυπριακή Ναυτιλία, που λόγω της πανδημίας πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά και στο οποίο ήταν ο κύριος ομιλητής.
Όπως είπε «στη δική μου παρέμβαση είχα αναφερθεί στο γεγονός ότι εδώ και σχεδόν 25-30 χρόνια, η Κύπρος εξελίσσεται συνεχώς στον τομέα της ναυτιλίας», υποδεικνύοντας ότι, ενώ προηγουμένως η Κύπρος παρουσιαζόταν ως μια ποιοτική σημαία και ένα ναυτιλιακό κέντρο «σήμερα προχωρούμε και λέμε ότι δεν είμαστε μόνο αυτό, αλλά είμαστε ένα ναυτιλιακό σύμπλεγμα με όραμα».
Ο κ. Βασιλιάδης αναφέρθηκε, στην παρέμβαση του στο Φόρουμ, στο στρατηγικό όραμα της Κύπρου, «γιατί θέλουμε να διερευνήσουμε όλες τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης της κυπριακής ναυτιλίας στο μέγιστο δυνατό βαθμό, γιατί πιστεύουμε ότι έχει πολλές δυνατότητες».
Επιπρόσθετα, είπε πως «είμαστε προληπτικοί στον τρόπο που αποφασίζουμε και απέναντι στις προκλήσεις να είμαστε ποιο ανθεκτικοί, ποιο ανταγωνιστικοί, ποιο ενεργοί και να πρωταγωνιστούμε σε θετικές αλλαγές στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκηνή».
Ως Κύπρος, συνέχισε, νιώθουμε την ανάγκη να βελτιώσουμε την εικόνα της ναυτιλίας, τόσο στο παγκόσμιο όσο και στο ευρωπαϊκό επίπεδο «γι αυτό, η όλη μας διαβούλευση για νέο στρατηγικό όραμα, δεν περιορίζεται μόνο στην αειφορία ή στην προσαρμοστικότητα, αλλά και στην εξωστρέφεια» υποδεικνύοντας ότι από αυτές τις λέξεις προέρχεται και το ακρωνύμιο SEA (Sustainable – Extrovert – Adaptable) του στρατηγικού οράματος για την κυπριακή ναυτιλία.
«Εισάγουμε τον όρο της εξωστρέφειας γιατί θέλουμε να επικοινωνήσουμε τη σωστή εικόνα για τον τομέα, θέλουμε να έρθουμε πιο κοντά σε όσους ρυθμιστές αποφασίζουν παγκόσμια για τη ναυτιλία, θέλουμε να γεφυρώσουμε το χάσμα στη ναυτιλία και στους ρυθμιστές, ειδικά για τα θέματα του πράσινου μετασχηματισμού», συμπλήρωσε.
Στόχος είναι, είπε ο Βασίλης Δημητριάδης, να αντιληφθούν οι ίδιοι οι ρυθμιστές τις ιδιαιτερότητες και το διεθνή χαρακτήρα της ναυτιλίας, αλλά να αντιληφθούμε κι εμείς την ανάγκη να συνεισφέρουμε στην κλιματική αλλαγή, έτσι που να καταλήξουμε σε ρυθμίσεις που να είναι ρεαλιστικές, να μπορούν να εφαρμοστούν και παράλληλα, η ναυτιλία να διατηρήσει τον στρατηγικό της ρόλο, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε εθνικό επίπεδο.
Στην παρέμβαση του, ο κ.Δημητριάδης αναφέρθηκε και στις νέες πρωτοβουλίες του Υφυπουργείου «όπως τα πράσινα κίνητρα που εξαγγείλαμε πρόσφατα, στην προσπάθεια μας να κάνουμε πιο αποτελεσματική τη λειτουργία του Υφυπουργείου μέσα από την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών μας και στη διαμόρφωση πλαισίου μονοθυριδικής εξυπηρέτησης (one stop shop)».
Υπογράμμισε ακόμη τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Κύπρου στη διευκόλυνση αλλαγής πληρωμάτων και επαναπατρισμού ναυτικών κατά τις δύσκολες ώρες της πανδημίας, αλλά και την πρόταση της χώρας μας για παγκόσμιο πρόγραμμα εμβολιασμού, που ήδη υιοθετήθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας.
Ανακοίνωσε δε ότι η Κύπρος θα προχωρήσει, το επόμενο διάστημα, να εμβολιάσει όλους τους ναυτικούς στα υπό κυπριακή σημαία πλοία ή ναυτικούς πλοίων που προσεγγίζουν το νησί και έχουν στενή σχέση με αυτό.
«Παίρνουμε την κοινωνική μας ευαισθησία για τους ναυτικούς (social welfare for seafarers) ένα βήμα παρά πέρα και προχωρούμε, να εμβολιάσουμε τα πληρώματα, που θεωρούμε ότι είναι ένας σημαντικός τρόπος για να μπορέσει να λειτουργήσει η ναυτιλία χωρίς προβλήματα», συμπλήρωσε.
Καταλήγοντας, ο Βασίλης Δημητριάδης είπε ότι το συνέδριο ήταν μια καλή ευκαιρία για το Υφυπουργείο να κατατεθούν χρήσιμες απόψεις «οι οποίες θα εμβολιάσουν την εθνική μας στρατηγική».
Η ψηφιακή μορφή του συνεδρίου, που πλέον αποτελεί θεσμό, έγινε με τη συμμετοχή κορυφαίων παραγόντων της ναυτιλίας από όλο τον κόσμο, ενώ στόχος ήταν η ανάδειξη της Κύπρου ως κορυφαίου και αναπτυσσόμενου ναυτιλιακού κόμβου, με μία ισχυρή, ευέλικτη και αποτελεσματική ναυτιλιακή κοινότητα.
Τα θέματα που συζητήθηκαν αφορούσαν τις πρόσφατες εξελίξεις και τάσεις στις ναυτιλιακές, χρηματοπιστωτικές και κεφαλαιακές αγορές, τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τη διαχείριση του στόλου, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος για συμμόρφωση με το νέο περιβαλλοντολογικό κανονιστικό πλαίσιο.