H Ανάγκη που προκύπτει για επιπλέον πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου να καλυφθούν τα δρομολόγια Ασίας – Ευρώπης, μετά τις ευρείες αναδρομολογήσεις από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας, στον απόηχο της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα, είναι το ζητούμενο αυτής της κρίσης.
«Αφού έκαναν τον γύρο ολόκληρης της αφρικανικής ηπείρου δύο φορές, τα πρώτα πλοία που εκτράπηκαν από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν ξεκινήσει να επιστρέφουν στην Ασία με σημαντικές καθυστερήσεις» σημειώνει η Alphaliner, η οποία ειδικεύεται στην αγορά, σε εκτενή ανάλυση για το θέμα.
«Αυτές οι καθυστερήσεις δημιουργούν προκλήσεις στις προσπάθειες των εταιρειών να διατηρήσουν τα εβδομαδιαία δρομολόγια από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη. Τουλάχιστον δύο και τρία έξτρα πλοία πρέπει να προστεθούν σε κάθε ταξίδι για να εξασφαλιστούν όλες οι προγραμματισμένες αναχωρήσεις» προσθέτουν οι αναλυτές.
Σύμφωνα με την Alphaliner, το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, οι liners θα έπρεπε να προσφέρουν κατά μέσο όρο 8,5 αναχωρήσεις ανά εβδομαδιαίο κύκλο (loop) στη διαδρομή Ningbo (Κίνα) – Ευρώπης. Τα αποτελέσματα της μελέτης του οίκου καταδεικνύουν ότι καμία δεν τα κατάφερε.
Orderbook και Κίνα δίνουν λύσεις
Η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι κάτι που πριν την έναρξη των επιθέσεων των Χούθι θεωρείτο το μεγαλύτερο «αγκάθι» για τον κλάδο των containerships: Τα πολλά υπό ναυπήγηση πλοία, τα οποία τέθηκαν υπό παραγγελία την περίοδο της πανδημίας, και ξεκινούν να παραδίδονται μαζικά από το τρέχον έτος.
Με βάση στοιχεία που παρουσιάζει η Alphaliner, κατά τις πρώτες επτά εβδομάδες του νέου έτους, 16 neo-panamax containerships, χωρητικότητας 13.200 – 16.600 TEUs, καθώς και ένα megamax χωρητικότητας 24.000 TEUs παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία.
Η επιστροφή της πρώτης παρτίδας πλοίων συμπίπτει με την παραδοσιακή «βραδεία» περίοδο, μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά, όπου οι liners τείνουν να ακυρώνουν ορισμένα δρομολόγια.
Όσες, όμως, εταιρείες δεν έχουν αυτό το έξτρα τονάζ να προσθέσουν, δυσκολεύονται να εκτελέσουν με κανονικούς αριθμούς τα δρομολόγια. Στα ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο μέχρι σήμερα, η συμμαχία «Ocean Alliance» είναι αυτή που πασχίζει περισσότερο να βρει πρόσθετα πλοία, ιδιαίτερα από την Κεντρική Κίνα προς τη Μεσόγειο.