Η συγχώνευση της Maersk Drilling και της Noble Corporation, με στόχο τη δημιουργία μίας μεγαλύτερης εταιρείας, πιο κατάλληλης για να ανταποκριθεί στις προκλήσεις στον τομέα των υπεράκτιων γεωτρήσεων, αντιμετωπίζει εμπόδια από τις ρυθμιστικές αρχές του Ηνωμένου Βασιλείου.
Παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες και ο κλάδος θεωρούν επιτακτική ανάγκη την ενοποίηση, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA) δεν έχει ακόμη εκδώσει την απόφασή της για τη φάση 1 και η διοίκηση των δύο εταιρειών αναμένει ότι θα χρειαστεί να εκχωρήσει πιθανώς το 1/6 των συνδυασμένων στόλων, για να κερδίσει την έγκριση.
«Ενώ η CMA δεν έχει λάβει ακόμη την απόφασή της για τη φάση 1», έγραψαν οι εταιρείες σε μια ενημέρωση προς τους επενδυτές σχετικά με τη συγχώνευση, «αναμένουν ότι θα είναι απαραίτητο να εκποιηθούν ορισμένες εξέδρες jackup που βρίσκονται επί του παρόντος στη Βόρεια Θάλασσα, για την απόκτηση υπό όρους αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας εκκαθάριση στη φάση 1 από την CMA.» Η CMA αναμένεται να εκδώσει την απόφασή της για τη φάση 1 στις 22 Απριλίου.
Τον περασμένο Νοέμβριο, η Maersk Drilling και η Noble ανακοίνωσαν σχέδια για μια συγχώνευση ισοδύναμων που, όπως είπαν, θα δημιουργήσει μια κορυφαία εταιρεία με την κλίμακα, τις δυνατότητες και τους πόρους για να αντιμετωπίσει την μεταβαλλόμενη αγορά. Την εποχή της ανακοίνωσης, οι εταιρείες ανέφεραν ότι η Maersk Drilling διέθετε στόλο 19 γεωτρήσεων ανοιχτής θαλάσσης και ειδικεύεται σε σκληρό περιβάλλον και εργασίες βαθέων υδάτων, ενώ η Noble Drilling διέθετε σήμερα στόλο 20 υπεράκτιων μονάδων γεώτρησης, συμπεριλαμβανομένων 12 γεωτρήσεων και ημιυποβρυχίων.
Το σχέδιο προέβλεπε έναν στόλο 39 σκαφών με μέση ηλικία τα 10 έτη.