Τον Οκτώβριο θα προκηρυχθούν οι προσφορές του διαγωνισμού για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Πειραιά. Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Δημητριάδης μιλώντας ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής Ενέργειας, χαρακτήρισε ρεαλιστικό το στόχο τηςακτοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου – Πειραιά τον ερχόμενο Μάιο.
Με την προκήρυξη των προσφορών εξήγησε ο υφυπουργός, θα δοθεί περιθώριο δυόμισι μηνών στους υποψήφιους να μελετήσουν τις προτάσεις. Επισήμανε δε, ότι στους όρους προσφοράς θα περιληφθεί ο στόχος, η θαλάσσια σύνδεση να ξεκινά αρχές Μαΐου, για να προλάβουμε την καλοκαιρινή σεζόν.
Πάντως, ο κ. Δημητριάδης είπε πως υπάρχουν ακόμα θέματα που συζητούνται με τις ελληνικής αρχές και συγκεκριμένα με τον λιμάνι του Πειραιά, όπως το ότι το δρομολόγιο αυτό θα είναι το πρώτο από χώρα εκτός της ζώνης του Σένγκεν, που συνδέεται με θέματα τερματικού σταθμού και τελωνειακών ελέγχων.
Υπάρχει ενδιαφέρον από Κύπρο, Ελλάδα και Ευρώπη διαβεβαίωσε ο υφυπουργός, απομένει να εκδηλωθεί στην προκήρυξη του διαγωνισμού.
Σε τρία χρόνια θα διαφανεί η βιωσιμότητα
Η κρατική επιδότηση, για την οποία έχει εξασφαλιστεί προέγκριση από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, αφορά την επιβατική πτυχή του δρομολογίου για τρία χρόνια, σημείωσε ο κύριος Δημητριάδης λέγοντας ότι η περίοδος αυτή είναι αρκετή για να καταδείξει ότι η λειτουργία του δρομολογίου είναι βιώσιμη.
50 ευρώ η μονή διαδρομή, 80 μετ΄επιστροφής
Οι προσφοροδότες θα έχουν να επιλέξουν ως αφετηρία του δρομολογίου το λιμάνι Λάρνακας, ή της Λεμεσού, καθώς και τον ενδιάμεσο σταθμό, προσθέτοντας ότι για τη τιμή του κομίστρου έχει επιβληθεί πλαφόν για €50 για μονή διαδρομή και €80 μετ’ επιστροφής, για να σημειώσει ωστόσο ότι αναμένονται κάποιες διευκρινίσεις από το λιμάνι του Πειραιά. Σημαντική προϋπόθεση είναι η διάρκεια του ταξιδιού, κάτι που δίνει προβάδισμα στη Λεμεσό.