Παρελθόν η ιστορική συμφωνία συμμαχίας μεταξύ MC και Maersk
Έβαλαν τέλος στη συμφωνία τους, την επονομαζόμενη ως 2Μ, οι δύο ναυτιλιακοί γίγαντες στον τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Mediterranean Shipping Company (MSC) και η Maersk A/S.
Η 2M είναι μια συμφωνία κοινής χρήσης πλοίων γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (VSA) που υπεγράφη από το δίδυμο το 2015 με στόχο τη διασφάλιση ανταγωνιστικών και οικονομικά αποδοτικών δραστηριοτήτων στις συναλλαγές Ασίας-Ευρώπης, Υπερατλαντικού και Υπερειρηνικού Ωκεανού, μοιράζοντας τον χώρο των πλοίων και τη χωρητικότητα του δικτύου.
Η συμφωνία 2M έχει ελάχιστη διάρκεια 10 ετών με περίοδο προειδοποίησης 2 ετών καταγγελίας.
Σε κοινή τους δήλωση οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δυο εταιρειών, ανέφεραν χαρακτηριστικά, «Η MSC και η Maersk αναγνωρίζουν ότι πολλά έχουν αλλάξει από τότε που οι δύο εταιρείες υπέγραψαν τη 10ετή συμφωνία το 2015. Η διακοπή της συμμαχίας 2M ανοίγει το δρόμο και στις δύο εταιρείες να συνεχίσουν να ακολουθούν τις ατομικές τους στρατηγικές».
Η συμμαχία 2M διαχειρίζεται περισσότερα από 200 πλοία και εξυπηρετεί περισσότερα από 200 λιμάνια σε περίπου 120 χώρες. Σύμφωνα με τη συμμαχία, η συνεργασία 2M εξυπηρετεί περίπου το 40% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.
Ο τερματισμός έρχεται μετά τη μαζική επέκταση του στόλου της MSC τα τελευταία δύο χρόνια, όπου προστέθηκαν 411.000 TEU slots (+10,7%) το 2021 και άλλα 321.500 TEU (+7,5%) πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner.
Η εταιρεία έχει επίσης ξεκινήσει ένα κολοσσιαίο πρόγραμμα νεότευκτων που περιλαμβάνει 124 πλοία (+10).
Συγκεκριμένα, μέχρι το τέλος του 2024, η MSC αναμένεται να έχει συνολική χωρητικότητα περίπου ίση με αυτή της MSC και της Maersk μαζί όταν οι δύο αερομεταφορείς σχημάτισαν τη συμμαχία.
Η ανακοίνωση έρχεται στον απόηχο μιας μεγάλης ύφεσης για τον κλάδο της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων, καθώς οι εταιρείες τακτικών γραμμών είναι έτοιμες για ισχυρούς αντίθετους ανέμους το 2023.
Συγκεκριμένα, οι επιπτώσεις του πληθωρισμού και της ύφεσης ωθούν προς τα κάτω τους ναύλους. Η κατάσταση επιδεινώνεται περαιτέρω από την πλεονάζουσα χωρητικότητα και τη φρενίτιδα των παραγγελιών από τις ναυτιλιακές εταιρείες τα τελευταία δύο χρόνια.