Το κινεζικό ναυπηγείο Dalian Shipbuilding Industry ολοκλήρωσε πρόσφατα τη ναυπήγηση του πρώτου παγκοσμίως VLCC διπλού καυσίμου το οποίο καταναλώνει ως καύσιμο LNG και προορίζεται για την COSCO. Το πλοίο, το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει τις θαλάσσιες δοκιμές του, ενσωματώνει αρκετές σχεδιαστικές βελτιώσεις για μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και μεγαλύτερη ασφάλεια, αποτελώντας μέρος της αυξανόμενης προσπάθειας των πλοιοκτητών για την υιοθέτηση του LNG ως καυσίμου, προκειμένου να επιτευχθούν οι βραχυπρόθεσμοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί.
Το χωρητικότητας 318.000 dwt δεξαμενόπλοιο είχε αρχικά παραγγελθεί το 2017 ως ένα συμβατικό VLCC, όμως πέρυσι η COSCO αποφάσισε να τροποποιήσει την παραγγελία ώστε το πλοίο να καταναλώνει LNG ως βασικό και πετρέλαιο ως συμπληρωματικό καύσιμο. Τόσο η κύρια μηχανή του πλοίου, της εταιρείας WINGD, όσο και οι ηλεκτρομηχανές του, θα είναι εξοπλισμένες με καταλύτη χαμηλής πίεσης (LPSCR), εξασφαλίζοντας έτσι τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του EEDI PHASE III καθώς και με εκείνες του προτύπου NOx Tier III σχετικά με τις εκπομπές των οξειδίων του αζώτου.
Καταναλώνοντας LNG ως καύσιμο, η αυτονομία του πλοίου ανέρχεται στα 12.000 ναυτικά μίλια, ενώ στην περίπτωση κατανάλωσης LNG και πετρελαίου η συνδυαστική του αυτονομία φτάνει τα 24.000 ναυτικά μίλια.
Ο νηογνώμονας DNV ανέφερε πρόσφατα ότι περίπου το 12% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών αφορά πλοία που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, με το LNG να έρχεται πρώτο ως επιλογή για μεγάλα ποντοπόρα πλοία. Επιπλέον, υπολογίζεται πως σήμερα υπάρχουν περίπου 220 ενεργά πλοία σε όλο τον κόσμο τα οποία χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG, με άλλα 354 να βρίσκονται υπό παραγγελία.