Έντονες ανησυχίες εκφράζει η Διεθνής Ένωση Εργολάβων Ναυτιλίας σε σχέση με την ακρίβεια και την πληρότητα των επιθεωρήσεων, ιδίως όσον αφορά τα στοιχεία ασφάλειας, για τα πλοία που δραστηριοποιούνται στον υπεράκτιο τομέα. Η ένωση (IMCA) δημοσίευσε την ετήσια ανάλυσή του για τις επιθεωρήσεις ασφαλείας που πραγματοποιούνται στα πλοία, στην οποία εντοπίζονται συνεχείς ανησυχίες σχετικά με τις τεχνικές επιθεωρήσεις και ιδιαίτερα τα κενά ασφαλείας που εντοπίστηκαν στις εκθέσεις.
Η IMCA είναι μια εμπορική ένωση που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειονότητα των εργολάβων και τη σχετική αλυσίδα εφοδιασμού, στον κλάδο των υπεράκτιων ναυτιλιακών κατασκευών παγκοσμίως. Προσφέροντας ένα σύστημα διαχείρισης ασφάλειας, η ένωση λέει ότι βελτιώνει την ποιότητα και τη συνέπεια των επιθεωρήσεων, ενώ μειώνει τη συχνότητά τους σε μεμονωμένα σκάφη, μέσω της υιοθέτησης μιας κοινώς αναγνωρισμένης διαδικασίας. Ωστόσο, η πρόσφατη ανασκόπηση των περισσότερων από 1.500 εκθέσεων για επιθεωρήσεις πλοίων που πραγματοποιήθηκαν και ανέβηκαν στη βάση δεδομένων τους, μεταξύ Απριλίου 2022 και Απριλίου 2023, έδειξε κοινά θέματα, που τόνισαν πιθανά κενά ασφάλειας που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Το 10% των μεγαλύτερων σκαφών που καλύπτονταν από τις επιθεωρήσεις eCMID της ένωσης, δεν είχαν ολοκληρώσει τεχνικές επιθεωρήσεις από τους χειριστές τους. Υπογραμμίζουν ότι συνήθως αυτές οι επιθεωρήσεις, διενεργούνται από έναν επόπτη στόλου και εντοπίζουν πιθανά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Ανάμεσα στα κενά που εντοπίζονται στην ασφάλεια, είναι ότι το εννέα τοις εκατό των σκαφών που επιθεωρήθηκαν, δεν είχαν επαρκώς ελεγχόμενη είσοδο σε κλειστό χώρο. Ο σύνδεσμος σημειώνει ότι οι επιβεβαιωμένοι χώροι και οι κίνδυνοι τους, παραμένουν σημαντικό ζήτημα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως αναφέρουν μεταξύ Μαΐου και Αυγούστου 2022, 11 ναυτικοί έχασαν τη ζωή τους, λόγω μη τήρησης των διαδικασιών εισόδου στο κλειστό διάστημα.
Μερικά από τα άλλα ζητήματα που επανεμφανίστηκαν κατά την ανασκόπηση των ερευνών, ήταν ότι το 7% των σκαφών είχαν αναφερθεί ελαττώματα με τις σωτήριες συσκευές τους. Αναφέρουν επίσης ότι το εννέα τοις εκατό των πλοίων είχαν προβλήματα με τον εξοπλισμό πλοήγησης γεφυρών, ενώ ένα επιπλέον εννέα τοις εκατό είχε εμφανείς διαρροές στους χώρους των μηχανών τους και το οκτώ τοις εκατό είχε προβλήματα με τον εξοπλισμό πρόσδεσης ή/και ρυμούλκησης. Επίσης, το 15 τοις εκατό των σκαφών δεν διέθεταν σύστημα διαχείρισης ανυψωτικού εξοπλισμού, ενώ το 13 τοις εκατό των σκαφών δεν είχαν επίσημα σχέδια αντιμετώπισης περιστατικών ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, αποκατάστασης καταστροφών και επιχειρηματικής συνέχειας.
Μια σειρά παρόμοιων θεμάτων ασφάλειας εντοπίστηκαν επίσης στην ανασκόπηση των εκθέσεων για μικρότερα σκάφη. Πολλά από τα ζητήματα υπογραμμίζουν τις αποτυχίες επιθεώρησης και δοκιμής συστημάτων, σύμφωνα με τους κανονισμούς.
Η ανάλυση των επιθεωρήσεων υπογραμμίζει το ευρύ φάσμα θεμάτων ασφάλειας που θέτουν σε κίνδυνο τους ανθρώπους που εργάζονται στα πλοία. Οι στόχοι της IMCA είναι να επιτρέψει την ανάπτυξη των παγκόσμιων θαλάσσιων ενεργειακών πόρων, αυξάνοντας παράλληλα τα πρότυπα ασφάλειας και βιώσιμης ανάπτυξης.