Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία αναζητά λύσεις για το μέλλον και τα εναλλακτικά καύσιμα, οι αναδυόμενες χώρες προσβλέπουν στις ευκαιρίες που δημιουργεί η νέα βιομηχανία καυσίμων.
Μια νέα έκθεση υποστηρίζει ότι η Ινδονησία έχει την ευκαιρία να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην προσπάθεια.
Η έκθεση η οποία δημοσιεύτηκε από την P4G-Getting to Zero Coalition Partnership, διαπιστώνει ότι η Ινδονησία έχει πολλές ευκαιρίες να αξιοποιήσει την παγκόσμια μετάβαση σε ναυτιλιακά καύσιμα μηδενικών εκπομπών. Ωστόσο, για να επιτευχθεί αυτό θα απαιτηθεί στοχευμένη δράση, για να ξεκλειδωθούν αυτές οι ευκαιρίες.
Με περισσότερα από 17.000 νησιά, η GMF λέει ότι η Ινδονησία είναι εγγενώς συνδεδεμένη με τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με πολλά μικρά πλοία να αποτελούν τον εγχώριο στόλο, επιπλέον του μεγάλου όγκου διεθνούς κυκλοφορίας που διέρχεται από τα ινδονησιακά ύδατα.
Οι θαλάσσιες δραστηριότητες συμβάλλουν μαζικά στην κοινωνία και την οικονομία της Ινδονησίας, καθώς υπάρχει ισχυρή δυνατότητα αξιοποίησης αυτών των δραστηριοτήτων, για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες άλλες βιομηχανικές δραστηριότητες και την υποστήριξη της ευρύτερης οικονομικής ανάπτυξης.
Η γειτονική Σιγκαπούρη, υπήρξε το κορυφαίο λιμάνι καυσίμων στον κόσμο. Τοποθετημένη σε έναν από τους σημαντικότερους θαλάσσιους δρόμους, η πόλη-κράτος, είναι εδώ και καιρό ηγέτης στην προμήθεια καυσίμων σε διερχόμενα πλοία, αλλά η έκθεση υποστηρίζει ότι με τη δημιουργία πράσινων κόμβων, η Ινδονησία μπορεί να εδραιώσει τη θέση της ως βασικός θαλάσσιος άξονας, δημιουργώντας νέες ροές εσόδων, από SZEF εξαγωγές και ανεφοδιασμό και βελτίωση της πρόσβασης στις εισαγωγικές και εξαγωγικές αγορές.
Με την κλιμάκωση του δυναμικού της για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η Ινδονησία θα μπορούσε να απανθρακοποιήσει την εγχώρια βιομηχανία και να βοηθήσει την ευρύτερη ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία – ένα μονοπάτι που θα μπορούσε να επιτρέψει στην Ινδονησία να γίνει κορυφαίος παραγωγός και προμηθευτής βιώσιμων καυσίμων μηδενικών εκπομπών, να δημιουργήσει νέες βιώσιμες θέσεις εργασίας και να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη.
Εκτιμούν ότι η ανάπτυξη κλιμακούμενης υποδομής καυσίμων μηδενικών εκπομπών θα μπορούσε να οδηγήσει σε επένδυση μεταξύ 3,2 και 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2030.
Μετά από διαβούλευση με βασικούς φορείς της Ινδονησίας, η έκθεση κατονομάζει τρεις βασικές ευκαιρίες, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας καθιέρωσης του Καλμάνταν ως κόμβου ανεφοδιασμού καυσίμων, της ηλεκτροκίνησης του στόλου μικρών σκαφών και ενός κόμβου απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές που τροφοδοτούνται από γεωθερμικές δραστηριότητες.