Εκπρόσωποι των κορυφαίων ναυτιλιακών ενώσεων συναντήθηκαν ψηφιακά για να συζητήσουν τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία ενόψει 2021 και δεσμεύτηκαν για εξεύρεση λύσεων στις αλλαγές πληρωμάτων και στην κλιματική κρίση.
Στην κορυφή της ατζέντας βρέθηκε η μη διεθνής αναγνώριση των ναυτικών ως εργαζόμενους, οι οποίοι παρέχουν βασικές υπηρεσίες («key workers»), παρότι το 90% του διεθνούς εμπορίου βασίζεται στη ναυτιλία. Απότοκο των συζητήσεων ήταν μία κοινή ανοιχτή επιστολή από την BIMCO, την INTERCARGO, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) και την INTERTANKO προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Amazon, Jeff Bezos.
Η επιστολή καλεί τον Bezos να αξιοποιήσει την επιρροή και το προφίλ του ως ο κορυφαίος επιχειρηματίας λιανικής στον κόσμο, ο οποίος βασίζεται στην παγκόσμια ναυτιλία, να πάρει θέση υπέρ των 400.000 ναυτικών, οι οποίοι είναι εγκλωβισμένοι στη θάλασσα και να ασκήσει πίεση στην επερχόμενη κυβέρνηση Biden στις ΗΠΑ και άλλους διεθνείς ηγέτες να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως «key workers».
«Το 2020 ήταν ένα από τα πιο δύσκολα χρόνια. Ωστόσο, βλέπουμε εταιρείες, όπως η Amazon να αυξάνουν τα κέρδη τους, χάρη σε μεγάλο βαθμό στις ενέργειες των ναυτικών οι οποίοι έχουν διατηρήσει σε ροή το εμπόριο. Τώρα χρειαζόμαστε ηγέτες, όπως ο Jeff Bezos, να υψώσουν τη φωνή τους για να υποστηρίξουν τους πολλούς ναυτικούς, οι οποίοι παρά το γεγονός ότι παγιδεύτηκαν από αυτήν την κρίση, συνέχισαν να εκτελούν τα καθήκοντά τους» σημείωσε ο Πρόεδρος του ICS, Esben Poulsson, ο οποίος προήδρευσε της συνάντησης.
Ένα δεύτερο θέμα, το οποίο συζητήθηκε, αφορούσε την ανάπτυξη εμβολίων κατά του κορονοϊού και επισημάνθηκε η ανάγκη διασφάλισης εμβολιασμού των ναυτικών άμεσα και αποτελεσματικά. Η αλλαγή στάσης των ναυλωτών για την ενεργό υποστήριξη της αλλαγής πληρωμάτων είναι απαραίτητη, τονίζεται στη σχετική δήλωση. Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών παρενάβη η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ζητώντας να δοθεί προτεραιότητα στον εμβολιασμό των ναυτικών.
Το τρίτο θέμα που τέθηκε επί τάπητος ήταν η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία και ο περιορισμός του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Οι φορείς χαιρέτισαν τις αποφάσεις της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC 75) του ΙΜΟ, αλλά τόνισαν ότι είναι απαραίτητη μία ευρείας κλίμακας έρευνα και ταυτόχρονα η πολιτική βούληση για πραγματική πρόοδο στο στόχο της απανθρακοποίησης μέχρι το 2050.
Πηγή: Reporter.gr