Κλείσιμο των ευρωπαϊκών λιμανιών για τα ρωσικά πλοία, εξετάζει η ΕΕ στα πρότυπα των αντιστοίχων αποφάσεων που ελήφθησαν για το κλείσιμο του εναέριου χώρου των κρατών μελών της ΕΕ για τα αεροσκάφη συμφερόντων Ρωσίας. Επικρατεί σοβαρός προβληματισμός στις χώρες μέλη, για το είδος του απαγορευτικού που μπορεί να επιβληθεί σε πλοία ρωσικών συμφερόντων, καθώς είναι πολύπλοκο ζήτημα στη ναυτιλία. Το πλοίο μπορεί να φέρει σημαία μιας χώρας,να εξυπηρετεί συμφέροντα άλλης χώρας και να μεταφέρουν φορτίο που προορίζεται για τρίτη χώρα.
Επικρατεί δε προβληματισμός για το αν το απαγορευτικό θα αφορά και τα φορτία των πλοίων. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα μπορεί να πιάσει ευρωπαϊκό λιμάνι πλοίο που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο, υγροποιημένο φυσικό αέριο, άνθρακα, σιτηρά κ.λπ.
Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες, πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου το «Fedor Litke» μεταφορικής ικανότητας 172.600 κυβικών μέτρων και κατασκευής 201, πρόκειται να φτάσει στον τερματικό σταθμό Isle of Grain στα νοτιοανατολικά του Ηνωμένου Βασιλείου στις 6 Μαρτίου.
Το εν λόγω πλοίο ανήκει στην ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία Dynagas, φέρει Κυπριακή σημαία και μεταφέρει ρωσικό LNG για λογαριασμό του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο από χθες προτρέπει τα βρετανικά λιμάνια να απαγορεύσουν τις προσεγγίσει σε ρωσικά πλοία. Το πλοίο φόρτωσε στις 27 Φεβρουαρίου, στο terminal Yamal LNG, το οποίο ελέγχεται από τη ρωσική εταιρεία φυσικού αερίου Novatek.