Η Ινδία σχεδιάζει να ενισχύσει την παρουσία της στη διεθνή ναυτιλία εξετάζοντας τη δημιουργία ενός τερματικού σταθμού στο λιμάνι του Πειραιά, με στόχο τη διευκόλυνση των εξαγωγών της προς την Ευρώπη. Σε αυτή την κατεύθυνση, η ινδική κυβέρνηση σκοπεύει να συγκροτήσει μια κοινοπραξία που θα περιλαμβάνει τρεις κρατικούς οργανισμούς: την India Ports Global Ltd (IPGL), την Sargarmala Development Co Ltd (SDCL) και την Indian Port Rail and Ropeway Corp (IPRCL). Αυτή η κοινοπραξία θα αναλάβει την πρωτοβουλία εισόδου στη διαχείριση διεθνών τερματικών σταθμών.
Η κεντρική στρατηγική της κοινοπραξίας θα επικεντρώνεται στην ανάπτυξη υποδομών κατά μήκος σημαντικών εμπορικών διαδρομών που εξυπηρετούν τα συμφέροντα της Ινδίας, όπως ο Διεθνής Διάδρομος Μεταφορών Βορά-Νότου (INSTC), που συνδέει την Ινδία με τη Ρωσία, το Ιράν, την Κεντρική Ασία και την Ευρώπη. Η Ινδία έχει δεσμευτεί να επενδύσει 120 εκατομμύρια δολάρια στο λιμάνι Chabahar του Ιράν, ένα κεντρικό κόμβο στον διάδρομο αυτό, συνάπτοντας δεκαετή συμφωνία για τη λειτουργία του.
Η κοινοπραξία θα έχει επίσης στόχευση στην ανάπτυξη λιμένων κατά μήκος του Οικονομικού Διαδρόμου Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης (IMEC), που υιοθετήθηκε στο πλαίσιο του G20 στο Νέο Δελχί. Αυτή η σύνδεση θα επιτυγχάνεται μέσω συνδυασμένων μεταφορών από τα ΗΑΕ, τη Σαουδική Αραβία, την Ιορδανία, το Ισραήλ και μέχρι την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον Γραμματέα Ναυτιλίας TK Ramachandran, η IPGL θα αναλάβει την καθημερινή λειτουργία των ξένων τερματικών σταθμών, η IPRCL θα διαχειρίζεται τις κατασκευές αναγκαίων υποδομών και η SDCL θα συγκεντρώνει οικονομικούς πόρους για την ανάπτυξη έργων.
Η δημιουργία της κοινοπραξίας έρχεται ως αποτέλεσμα της επιτυχίας της Ινδίας να εξασφαλίσει δικαιώματα λειτουργίας σε ξένα λιμάνια, όπως πρόσφατα στο λιμάνι Mongla του Μπαγκλαντές και στο στρατηγικό λιμάνι Sittwe της Μιανμάρ, βελτιώνοντας έτσι την πρόσβαση της χώρας σε κρίσιμα σημεία διέλευσης.