Επιστρατεύουν Walmart, Amazon και IKEA οι Αμερικάνοι εισαγωγείς, για να πιέσουν το κόστος των containers
Κάτι φαίνεται να αλλάζει στην αγορά των containers καθώς εταιρείες liners αρχίζουν να ανακοινώνουν παρέμβαση στους ναύλους, κάνοντας λόγο για «πάγωμα» ενώ την ίδια στιγμή οι Αμερικάνοι «επιστρατεύουν» μεγάλες αμερικάνικες αλλά και ευρωπαϊκές εταιρείες όπως τις WallMart, Amazon, IKEA, με σκοπό να πιέσουν το μεταφορικό κόστος.
H γαλλική CMA CGM, ανακοίνωσε πάγωμα των ναύλων στην spot αγορά μέχρι και τον Φεβρουάριο ενώ στη συνέχεια ακολούθησε και η Γερμανική HAPAG-Lloyd που δήλωσε ότι δεν βλέπει τον λόγο περαιτέρω αυξήσεων για μερικές εβδομάδες.
Οι ανακοινώσεις για «πάγωμα» των ναύλων ήρθαν, μια δυο μέρες, μετά το Fifth Global Maritime Regulatory Summit που πραγματοποιήθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου 2021, και το συναποτελούν αξιωματούχοι από την ΕΕ, την Κίνα και τις ΗΠΑ . Στη συνάντηση συζητήθηκαν, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΕΕ, οι εξελίξεις από την έναρξη της πανδημίας του κορονοϊού συμπεριλαμβανομένων των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο διεθνής τομέας των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων και ευρύτερα η θαλάσσια εφοδιαστική αλυσίδα. Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι η πανδημία παρουσίασε εξαιρετικές προκλήσεις για τις εταιρείες τακτικών γραμμών και την εφοδιαστική αλυσίδα και αντάλλαξαν απόψε σχετικά με τις αντίστοιχες ενέργειες που έχουν αναληφθεί από τις ρυθμιστικές αρχές. Η επόμενη Σύνοδος Κορυφής θα συγκληθεί το 2023 στην Κίνα.
Τυπική η ανακοίνωση της ΕΕ, ωστόσο από την πλευρά των ΗΠΑ και συγκεκριμένα της Federal Maritime Commission που συμμετείχε στην συνάντηση, συνοδεύτηκε και από δηλώσεις του προέδρου της Daniel B. Maffei που ανέφερε ότι η επίδοση των θαλασσίων μεταφορών στην κάλυψη της σε ιστορικά επίπεδα αυξημένης ζήτησης και το ασυνήθιστα υψηλό κόστος για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων ενδιαφέρουν και απασχολούν τις ρυθμιστικές αρχές, τους νομοθέτες και το κοινό παγκοσμίως. Η συνεδρίαση της Global Regulatory Summit έδωσε στις βασικές αρχές ανταγωνισμού που είναι υπεύθυνες για την εποπτεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και την ευκαιρία να ανταλλαγούν πληροφορίες σχετικά με το τι παρατηρούν οι αντίστοιχες ρυθμιστικές αρχές και να συγκριθούν τα συμπεράσματα σχετικά με τη συμπεριφορά των μεταφορέων.
Αποφασισμένοι όπως φαίνεται οι Αμερικάνοι να πιέσουν για μείωση του μεταφορικού κόστους, δεδομένου ότι και οι ίδιοι δεν «συμμετέχουν» με ναυτιλιακές εταιρείες στη μεταφορά, προχώρησαν ένα ακόμη βήμα κι συνέστησαν στο πλευρό της Federal Maritime Commission, την National Shipper Advisory Committee, στην οποία συμμετέχουν 24 μέλη και είναι μεταξύ αυτών όλοι οι μεγάλοι εισαγωγείς και εξαγωγείς των ΗΠΑ όπως, WallMart, Amazon, IKEA, American Commodity Company, Wayfair, Cargill, Wine and Spirts Shippers Association, κ.λ.π
Το capacity στη γραμμή Άπω Ανατολής προς την Ευρώπη αυξήθηκε κατά 19,7% το τελευταίο έτος σε 5,25 εκατομμύρια TEU, ενώ στη γραμμή της Άπω Ανατολής προς τη Βόρεια Αμερική αυξήθηκε κατά 30,6%, σύμφωνα πάντα με την Alphaliner.