EnaliosEnaliosEnalios
Ειδοποιήσεις Περισσότερα
Μέγεθος ΓραμματοσειράςΑα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    ΝΑΥΤΙΛΙΑΠερισσότερα
    CYSh1P: Εκσυγχρονίζεται ψηφιακά το υφυπουργείο Ναυτιλίας – Οι υπηρεσίες σε μια πλατφόρμα
    10/11/2025
    ECSA: Τα πράσινα καύσιμα να στηριχθούν από τα έσοδα ETS
    08/11/2025
    Ανάλυση: Πώς η πολιτική τροφοδότησε τον «σκιώδη» στόλο στη ναυτιλία
    05/11/2025
    Ναυτιλιακό Επιμελητήριο: H Ναυτιλία συνεχίζει τον δρόμο προς την απανθρακοποίηση
    03/11/2025
    Αυξημένο κατά 20% το Κυπριακό νηολόγιο – Επέκταση Θαλάσσιας σύνδεσης με Ελλάδα και γειτονικές χώρες
    01/11/2025
  • ΓΑΛΑΖΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    ΓΑΛΑΖΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠερισσότερα
    800 kg σκουπίδια από το βυθό και 300 kg από το χερσαίο χώρο στο λιμανάκι Πωμού
    05/11/2025
    Η Αρχή Λιμένων Κύπρου καλεί σε εκστρατεία καθαρισμού Βυθού στο Λιμάνι Πάφου
    26/10/2025
    iSEATRACMover στην παραλία Καστέλα Λάρνακας – Ενισχύεται η προσβασιμότητα για τους ΑμεΑ
    19/09/2025
    Κύπρος: Αυτό το καλοκαίρι, επέλεξε μια από τις 56 παραλίες με Γαλάζια Σημαία
    07/08/2025
    Εμπνευσμένος από τo ντοκιμαντέρ Ocean o Mητσοτάκης – Δύο θαλάσσια πάρκα σε Ιόνιο και Νότιο Αιγαίο
    21/07/2025
  • ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ
    ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥΠερισσότερα
    Ανακαλύφθηκε βυθισμένο λιμάνι στην Αίγυπτο: Κλειδί για τον χαμένο τάφο της Κλεοπάτρας;
    29/09/2025
    Αλεξάνδρεια: Στο φως πόλη βυθισμένη εδώ και 2.000 χρόνια (βίντεο)
    26/08/2025
    Aenaria: Η βυθισμένη πόλη που αναδύεται μέσα από θαλάσσιο μυστήριο
    21/07/2025
    Εντοπίστηκε το «πλουσιότερο ναυάγιο στον κόσμο» – Χρυσά νομίσματα και πολύτιμοι λίθοι
    11/06/2025
    Εθελοντική αποστολή εντόπισε και ανέσυρε ναύαγιο 117 ετών στην Αλάσκα
    02/06/2025
  • Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΩΚΕΑΝΟΥΣ
    Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΩΚΕΑΝΟΥΣΠερισσότερα
    Η TototheoGlobal παρουσίασε το ολοκληρωμένο οικοσύστημα ναυτιλιακής τεχνολογίας της
    22/10/2025
    Legend of the seas: Μπήκε στο νερό το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο – Mεγαλύτερο από τον Τιτανικό (video)
    10/09/2025
    Πλωτή μεγαλούπολη: Μοιάζει με χελώνα και έχει χωρητικότητα 60 χιλιάδων επιβατών
    21/05/2025
    Η Multimarine ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, στην Άμυνα – Eπιτυχής συμμετοχή στην DEFEA
    08/05/2025
    Δυναμική η συμμετοχή της Κύπρου στη διεθνή έκθεση DEFEA – Άμυνας, Ασφάλειας και Τεχνολογίας
    06/05/2025
  • ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΖΙΟΥ
    ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΖΙΟΥΠερισσότερα
    Φόρος Τιμής στον Κυβερνήτη Μητσάτσο και στους Ήρωεςτου Φαέθων – “Άρση Απορρήτου”
    12/11/2025
    60 ώρες στη θάλασσα – Έλληνας Παραολυμπιονίκης επιχείρησε το ακατόρθωτο στην Κύπρο
    03/11/2025
    Ελεύθερος δύτης έσπασε κάθε ρεκόρ κρατώντας την αναπνοή του για 29 ολόκληρα λεπτά
    21/08/2025
    Στην κορυφή του κόσμου 10χρονος Έλληνας ιστιοπλόος
    18/08/2025
    Ο ρόλος της Κύπρου και της CYMEPA στο METAVASEA
    15/07/2025
  • ΕΝΑΛΙΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
    ΕΝΑΛΙΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣΠερισσότερα
    Ζακ-Υβ Κουστώ: Το πάθος για τη θάλασσα και η εξερεύνηση του «σιωπηλού κόσμου» (βίντεο)
    11/06/2025
    Ατλαντικός Ωκεανός: Οι επιστήμονες ανακάλυψαν μια υποθαλάσσια “Χαμένη Πόλη” (βίντεο)
    20/04/2025
    O Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού, μία εκπληκτική εμπειρία οδήγησης
    16/11/2024
    Τι αποκαλύπτουν τα οστά ναυτικών που πνίγηκαν πριν από 500 χρόνια
    09/11/2024
    Τιτανικός: Εξερεύνησε το θρυλικό πλοίο και γίνε για λίγο ο “The Legend of The Titanic” (εικόνες)
    14/09/2024
  • ΑΛΛΑ

    Θάλασσες του Κόσμου

    Περισσότερα

    Ένα απρόσμενο συναπάντημα στην παγωμένη Αρκτική – Πολική αρκούδα με τα μικρά της, πλησίασε παγοθραυστικό

    26/10/2025
    Ανταρκτική: Ανακαλύφθηκαν 85 άγνωστες λίμνες κάτω από τους παγετώνες
    27/09/2025
    Εντοπίστηκε σπάνιος πορτοκαλί καρχαρίας στην Κόστα Ρίκα – Ενθουσιαμένοι οι επιστήμονες (βίντεο)
    31/08/2025
    Ανταρκτική: Η άνοδος του τουρισμού μολύνει την ήπειρο, προειδοποιούν οι επιστήμονες
    22/08/2025

    Γεύσεις από Θάλασσα

    Περισσότερα

    Γέμισαν οι παραλίες Ζυγίου – Αλαμινού, λαβράκια – Δεκάδες τόνοι για επαγγελματίες και ερασιτέχνες ψαράδες

    08/07/2025
    Από τις καλύτερες στην Ευρώπη οι παραλίες της Νάξου σύμφωνα με ψηφοφορία της Guardian
    03/06/2025
    Γιατί τρώμε μπακαλιάρο με σκορδαλιά την 25η Μαρτίου – Ένα ελληνικό έθιμο που καθιερώθηκε
    25/03/2025
    Ντοκιμαντέρ του  γαλλικού καναλιού France 3 στις κυπριακές θάλασσες με τη συμμετοχή του CMMI
    12/03/2025

    Μπλέ Διαδρομές

    Περισσότερα

    Θαλάσσια σύνδεση Κύπρου – Λιβάνου με νέα επιβατηγά δρομολόγια

    10/07/2025
    Το Daleela σηκώνει άγκυρα για τέταρτη χρονιά με προορισμό τον Πειραιά
    24/03/2025
    H πράσινη μετάβαση (Fit for 55) εκτοξεύει και τα ακτοπλοϊκά εισητήρια στην Ελλάδα
    20/01/2025
    Νέα oπτική στη βιώσιμη πολυτελή κρουαζιέρα της Αρκτικής
    08/01/2025
ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ: O “ρυπαίνων” πληρώνει – Τι ζητούν εφοπλιστές από την Ευρωπαϊκή επιτροπή
Share
EnaliosEnalios
Μέγεθος ΓραμματοσειράςΑα
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ
  • ΕΝΑΛΙΟΣ
    • Ναυτιλία
    • Γαλάζια Οικονομία
    • Θησαυροί του Βυθού
    • Τεχνολογία στους Ωκεανούς
    • Πρωταγωνιστές του Γαλάζιου
    • Ενάλιες Αναζητήσεις
    • Θάλασσες του Κόσμου
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Γεύσεις από Θάλασσα
    • Ειδήσεις εν πλώ
    • Θαλάσσιο Περιβάλλον
    • Μπλέ Διαδρομές
    • Χόμπι
    • “Sea” You
    • News in English
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    • Ποιοι Είμαστε
    • Επικοινωνία
    • Πολιτική Απορρήτου
Follow US
  • Ποιοι Είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Απορρήτου
© 2023 Enalios. All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

O “ρυπαίνων” πληρώνει – Τι ζητούν εφοπλιστές από την Ευρωπαϊκή επιτροπή

Τελευταία Ενημέρωση: 02/12/2023 στις 1:28 μμ
Δημοσιεύτηκε 02/12/2023
Share
SHARE

Στην αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», καθώς επιτρέπει οι φορείς που ελέγχουν την εμπορική λειτουργία του πλοίου (commercial operators) και κατά συνέπεια καθορίζουν με τις αποφάσεις τους την ενεργειακή απόδοση του πλοίου, να καταβάλλουν και το κόστος εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου είναι συνασπισμένη η ναυτιλία της χώρας.

Περισσότεροι από 1.000 καλεσμένοι ομιλητών από 42 χώρες λαμβάνουν μέρος στις εκδηλώσεις με φυσική και διαδικτυακή συμμετοχή, στο Delphi Economic Forum VI, το οποίο θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 15 Μαΐου.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε ζητήματα που σχετίζονται με τους αέριους ρύπους, την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας αλλά και το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει και θα διέπει προσεχώς τις ναυτιλιακές δραστηριοτητες. Ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στις προσπάθειες για τη σταδιακή απεξάρτηση της ναυτιλίας από τα ορυκτά καύσιμα ενώ εξέφρασε και τις ανησυχίες της ελληνικής διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας ως προς τις προθέσεις της Ευρωπαϊκή Επιτροπής, να λάβει περιφερειακού χαρακτήρα μέτρα ενώ υπενθύμισε την πρόταση για δημιουργία ενός ειδικού ευρωπαϊκού Ταμείου υπό το EU ETS που θα εξασφαλίσει τη σταθερότητα της τιμής του άνθρακα (carbon price), τη μείωση της επιχειρηματικής αβεβαιότητας και τον περιορισμό των οικονομικών και διοικητικών επιβαρύνσεων για τις χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Ως είναι ήδη γνωστόν η εν λόγω πρόταση βασίζεται στην αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Έλληνες εφοπλιστές υπενθύμισαν τη σημασία που έχει η ευρωπαϊκή ναυτιλία για αυτή καθ’ αυτή την διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της ΕΕ αλλά και το ρόλο που διαδραματίζει η ελληνική ναυτιλία για την ευρωπαϊκή. Κληθείς να σχολιάσει την «συμπεριφορά» των ευρωπαϊκών οργάνων ο κ. Λασκαρίδης σημείωσε ότι η Ευρώπη φαίνεται να μην αντιλαμβάνεται το ρόλο της ναυτιλίας στο βαθμό που θα έπρεπε για να σημειώσεις ότι ο δρόμος προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι δύσκολο καθώς υπάρχουν δυνατέ φωνές περιβαλλοντικών και άλλων οργανώσεων που συμπαρασύρουν σε εσφαλμένα συμπεράσματα.

Η ναυτιλία δεν έχει ψήφους στην Ευρώπη όπως η αυτοκινητοβιομηχανία ή άλλες βιομηχανικές δραστηριότητες είπε χαρακτηριστικά καταδεικνύοντας το «έλλειμα» που υπάρχει έναντι άλλων βιομηχανιών αλλά και το γεγονός της «αδυναμίας» να ωθήσει τις εξελίξεις. Και τα τρία επώνυμα στελέχη της ναυτιλιακής πραγματικότητας της χώρας σημείωσαν το ρόλο του ΙΜΟ, της διασφάλισης των κανόνων ανταγωνιστικότητας σε διεθνές και όχι περιφερειακό επίπεδο επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να Ευρώπη να αλλάξει ώστε να μην χάσει το ισχυρότερο ίσως ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα που είναι ο ευρωπαϊκός στόλος.

Υπενθυμίζεται ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) και η Ένωση Σουηδών Εφοπλιστών, σε συνεργασία με την περιβαλλοντική Μη Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ) Transport & Environment, απεύθυναν κοινή έκκληση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υιοθετήσει μια πρόσφορη για τη διεθνή ναυτιλία προσέγγιση στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (European Union Emissions Trading System – EU ETS). Πιο συγκεκριμένα, οι τρεις φορείς ζήτησαν τη δημιουργία ειδικού ταμείου κάτω από το ευρωπαϊκό ETS, το οποίο θα εξασφαλίσει τη σταθερότητα της τιμής του άνθρακα (carbon price), τη μείωση της επιχειρηματικής αβεβαιότητας και τον περιορισμό των οικονομικών και διοικητικών επιβαρύνσεων για τις χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ναυτιλίας.

Ένα τέτοιο ταμείο θα πρέπει να χρηματοδοτήσει επίσης την ανάπτυξη νέων πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων, τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη και παραγωγή των νέων αυτών καυσίμων και τεχνολογιών θα πρέπει να επιτευχθεί από εμπλεκόμενους με τη ναυτιλία φορείς, όπως παρόχους ενέργειας, ναυπηγεία και κατασκευαστές ναυτικών μηχανών.
Οι συνυπογράφοντες την επιστολή κάλεσαν επίσης την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εφαρμόσει την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» και να ορίσει τους φορείς που ελέγχουν την εμπορική λειτουργία του πλοίου (commercial operators), δηλαδή τα συμβαλλόμενα μέρη που πληρώνουν για το καύσιμο και καθορίζουν με τις αποφάσεις τους την ενεργειακή απόδοση του πλοίου, ως τους υπεύθυνους για την πληρωμή του κόστους των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο πλαίσιο του επερχόμενου ευρωπαϊκού αγορακεντρικού μέτρου.

Ναυτιλία χωρίς Σουέζ; Nτόμινο οικονομικών αυξήσεων

Ψηφιοποίηση εντύπων στη ναυτιλία – Πόσα δισεκατομμύρια μπορεί να εξοικονομήσει

Η θαλάσσια και ναυτιλιακή εκπαίδευση, στο επίκεντρο συζήτησης Βύρα – Δημητριάδη

Το μέλλον και η ψηφιοποίηση στο επίκεντρο του επικείμενου Παγκόσμιου Ναυτιλιακόυ Φόρουμ

Η Κυπριακή Ναυτιλιακή Βιομηχανία συναντήθηκε στο Λονδίνο με το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο

Μοιραστείτε το
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Copy Link Εκτύπωση
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ Στο λιμάνι της Λεμεσού το καμάρι του Γαλλικού Στόλου, αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ Η Κυπριακή ναυτιλία στο επίκεντρο συνάντησης Α.Νεοφύτου, Ένωσης Πλοιοκτητών Κύπρου, ΥΦΥΝ και ΚΝΕ

Τελευταία Νέα

Xωρίς τέλος η ρύπανση στη θάλασσα της Μονής – Υποθαλάσσιος αγωγός η αιτία
ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 13/11/2025
Φόρος Τιμής στον Κυβερνήτη Μητσάτσο και στους Ήρωεςτου Φαέθων – “Άρση Απορρήτου”
ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΖΙΟΥ 12/11/2025
CYSh1P: Εκσυγχρονίζεται ψηφιακά το υφυπουργείο Ναυτιλίας – Οι υπηρεσίες σε μια πλατφόρμα
ΝΑΥΤΙΛΙΑ 10/11/2025
ECSA: Τα πράσινα καύσιμα να στηριχθούν από τα έσοδα ETS
ΝΑΥΤΙΛΙΑ 08/11/2025

Follow Us

10kLike
659Follow
10Subscribe
ENALIOS

H νέα διαδικτυακή πλατφόρμα που απευθύνεται στους εραστές του γαλάζιου με ότι αυτό συνεπάγεται. Επίκεντρο η θάλασσα και ο πλούτος της.

Το έργο υποβλήθηκε στα πλαίσια του Σχεδίου Ψηφιακής Αναβάθμισης των Επιχειρήσεων και συνχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό ταμείο περιφερειακής Ανάπτυξης και την Κυπριακή Δημοκρατία.

10kLike
659Follow
10Subscribe
EnaliosEnalios
Follow US
© 2024 Enalios. All Rights Reserved. Designed by Redwolf Ogilvy
  • Ποιοι Είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Απορρήτου
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?