Νέα

  • ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ποσειδώνια 2022: Χρηματοδότηση για απαλλαγή της ναυτιλίας από ανθρακούχες εκπομπές ζήτησε ο Πλακιωτάκης

Στην κεντρική ομιλία του  στο Διεθνές Ναυτιλιακό  Συνέδριο Ποσειδώνια 2022, ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλιακών Υποθέσεων Ιωάννης Πλακιωτάκης ζήτησε διεθνή χρηματοδότηση υψηλού επιπέδου για την κάλυψη του κόστους του «φλεγόμενου ζητήματος» της απανθρακοποίησης.

«Χρηματοδότηση καινοτόμων λύσεων για τη μείωση της ρύπανσης από τα πλοία και την ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης. . . προϋποθέτει την ύπαρξη μηχανισμών χρηματοδότησης πέρα ​​από τους παραδοσιακούς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κύριος Πλακιωτάκης. «Η μετάβαση σε ένα μέλλον χωρίς άνθρακα απαιτεί ένα συνδυασμό στοχευμένης και ευέλικτης, ιδιωτικής και δημόσιας χρηματοδότησης».

Ο Έλληνας υπουργός ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Ένωση να υποστηρίξει τη μετάβαση του κλάδου χρησιμοποιώντας τον διαρθρωτικό προϋπολογισμό της ΕΕ και υποστήριξε τη διεθνή στήριξη μέσω του Διεθνούς Ταμείου Θαλάσσιας Έρευνας που υποστηρίζεται από το ICS, το οποίο πρόκειται να επανεξεταστεί στο MEPC 78 αυτή την εβδομάδα.

Ο Νικόλας Τσάκος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας τάνκερ Tsakos Energy Navigation, επανέλαβε την άποψη ότι η ναυτιλία δεν πρέπει να επιβαρύνει μόνη της το κόστος της πράσινης μετάβασης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πρωταγωνιστική η παρουσία της Κύπρου στα Ποσειδώνια 2022 στην Αθήνα

«Δεν θέλουμε να είμαστε απλώς τα πειραματόζωα για οποιαδήποτε νέα νομοθεσία χωρίς να ζητηθεί πρώτα η γνώμη μας. Το καθεστώς της ναυτιλίας δεν έχει ακόμη εκτιμηθεί γιατί ως κλάδος είμαστε κατακερματισμένοι», για να συμπληρώσει, «Χρειαζόμαστε βοήθεια για να συνεχίσουμε να μειώνουμε το αποτύπωμά μας (από τις εκπομπές άνθρακα) από 2,5-2,8 τοις εκατό που βρισκόμαστε σήμερα σε χαμηλότερα επίπεδα».

Ο επιμελητής Αριστείδης Πίττας, Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas & Eurodry, πρότεινε ότι είναι καιρός η ναυτιλία να επικεντρωθεί λιγότερο στην «περιβαλλοντική» συνιστώσα του ESG (περιβαλλοντική, κοινωνική και διακυβέρνηση) και να εξετάσει περισσότερο τον βραχυπρόθεσμο κοινωνικό αντίκτυπο.

«Δίνουμε πάρα πολύ μεγάλη έμφαση στο Ε μέρος της εξίσωσης ESG», είπε ο Πίττας. «Βάζοντας υπερβολική ενέργεια στο E, μπορεί να χάνουμε στο S, ειδικά επειδή το πρώτο πράγμα που πρέπει να φροντίζουμε είναι η κοινωνία και η κοινωνική ένταξη για όλους. Προσπαθούμε να απελευθερώσουμε τις ανθρακούχες εκπομπές γρηγορότερα από ό,τι μπορεί να το αντιμετωπίσει η κοινωνία γενικότερα, ειδικά στις αναπτυσσόμενες χώρες».

Η Ελλάδα είναι η τρίτη μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα σε αριθμό στόλου και αξία, μετά την Ιαπωνία και την Κίνα. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ο ελληνόκτητος στόλος έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε αξία από 82 δισεκατομμύρια δολάρια σε 158, σύμφωνα με την VesselsValue – συμπεριλαμβανομένων 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων μεταφορέων LNG, καθιστώντας την ελληνική ναυτιλία τον κορυφαίο ιδιοκτήτη LNGC.

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X