Με αφορμή το ναυάγιο του Felicity Ace, μια ναυτιλιακή εταιρεία προχωρά επίσημα στην απαγόρευση μεταφοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω του στόλου της. Οι αλυσιδωτές αντιδράσεις που προκάλεσε το ναυάγιο του οχηματαγωγού πλοίου Felicity Ace, το οποίο βυθίστηκε στον Ατλαντικό Ωκεανό και παρέσυρε βυθό σχεδόν 4.000 οχήματα λόγω πυρκαγιάς βρήκαν ακόμη περισσότερο έδαφος με νέες αποφάσεις να περνούν και σε πλοία που εκτελούν δρομολόγια μεταφέροντας και επιβάτες.
Ειδικότερα η νορβηγική Havila Kystruten που εκτελεί με τον στόλο δρομολόγια σε τουριστικούς προορισμούς των νορβηγικών ακτών ανακοίνωσε, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Autobild, την απόφαση να απαγορεύσει την μεταφορά αμιγώς ηλεκτρικών, υβριδικών, αλλά και ηλεκτρικών οχημάτων υδρογόνου με τα πλοία της.
Πολλά από τα 4.000 οχήματα που μετέφερε το Felicity Ace ήταν ηλεκτρικά και οι ειδικοί, αν και δεν γνωρίζουν τα ακριβή αίτια που προκάλεσαν την πυρκαγιά και την βύθιση του οχηματαγωγού πλοίου, είναι σίγουροι ότι οι συστοιχίες των μπαταριών αυτών των αυτοκινήτων συνέβαλαν σημαντικά στη διάδοση αλλά και την ενίσχυση της έντασης της φωτιάς, η οποία οδήγησε τελικά στον βυθό του Ατλαντικού το τεράστιο πλοίο.
Σύμφωνα με αναφορές και άλλων μέσων, η εξήγηση που έδωσε η νορβηγική ναυτιλιακή για την απαγόρευση μεταφοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει να κάνει με την ιδιαίτερα περίπλοκη επιχείρηση διάσωσης σε ενδεχόμενη πυρκαγιά σε πλοίο της, την οποία το προσωπικό του πλοίου δεν θα μπορέσει να διαχειριστεί. Έτσι θα υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για τις ζωές των επιβατών του πλοίου, αφού εδώ δεν πρόκειται για εμπορικό σκάφος.
Η μεγαλύτερη πάντως είδηση είναι το γεγονός ότι η απαγόρευση μεταφοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων εφαρμόζεται πρώτα στη χώρα όπου τα ηλεκτρικά έχουν και την μεγαλύτερη διείσδυση παγκοσμίως στην αγορά καινούργιου με ποσοστό που πλησιάζει το 80%.
Να σημειωθεί πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν παρουσιάζουν μεγαλύτερο ρίσκο φωτιάς σε σχέση με τα συμβατικά. Ωστόσο, ο τρόπος που… καίγονται κάνει πολύ δύσκολη την κατάσβεσή τους αφού, λόγω και της υψηλής θερμοκρασία της φωτιάς από τις μπαταρίες τους, απαιτείται πενταπλάσια ποσότητα νερού έναντι ενός συμβατικού -περίπου 11.000 λίτρα έναντι μόλις 2.000 λίτρων για συμβατικά.
Και ενώ η Havila Kystruten θα απαγορεύσει τη μεταφορά ηλεκτρικών, η «γειτονική» TT-Line που πραγματοποιεί δρομολόγια, μεταξύ άλλων, σε Σουηδία και Γερμανία, ακολουθεί αντίθετη ρότα και έχει εγκαταστήσει ήδη φορτιστές με δυνατότητα φόρτισης έως και 40 kW.