Eταιρείες κατασκευής και αποστολείς αναλαμβάνουν ολοένα και περισσότερες πρωτοβουλίες, συνεργαζόμενοι με τους μεταφορείς και τους παρόχους logistics, για να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες πιέσεις και τις εκκλήσεις των καταναλωτών για απαλλαγή από τον άνθρακα σε όλες τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες. Η σουηδική κατασκευάστρια εταιρεία Volvo Cars βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της προσπάθειας, ανακοινώνοντας ότι από τον Ιούνιο στράφηκαν σε ανανεώσιμες πηγές καυσίμων για να μειώσουν τις εκπομπές CO2, που συνδέονται με τη θαλάσσια μεταφορά εξαρτημάτων και υλικών.
Σε συνεργασία με τους εταίρους logistics Maersk, Kuehne+Nagel και DB Schenker, τα ανανεώσιμα καύσιμα θα χρησιμοποιηθούν για τις εισερχόμενες μεταφορές με εμπορευματοκιβώτια υλικών παραγωγής που προορίζονται για τα εργοστάσια παραγωγής της Volvo, καθώς και για όλη τη διανομή ανταλλακτικών που γίνεται παγκοσμίως από θαλάσσιες μεταφορές. Η Volvo υπολογίζει ότι αυτή η μετάβαση θα επιτύχει άμεση μείωση των εκπομπών CO2 ορυκτών από τις διηπειρωτικές εμπορευματικές μεταφορές, κατά 55.000 τόνους ετησίως.
Οι εταιρείες logistics θα χρησιμοποιούν καύσιμα με μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME) με βάση ανανεώσιμες και βιώσιμες πηγές, κυρίως απόβλητα και μαγειρικά έλαια. Δεν θα χρησιμοποιηθεί καμία πρώτη ύλη που σχετίζεται με την παραγωγή φοινικέλαιου. Η Volvo αναφέρει ότι το καύσιμο θα πιστοποιηθεί, μεταξύ άλλων, για να διασφαλίσει ότι δεν παράγεται σε ανταγωνισμό με τις καλλιέργειες τροφίμων. Θα είναι βιώσιμο, σύμφωνα με την Οδηγία της ΕΕ για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Η Maersk αναφέρει ότι μεταφέρει σχεδόν 15.000 εμπορευματοκιβώτια κάθε χρόνο για τη Volvo Cars και τώρα θα τα μεταφέρει στο πλαίσιο του προγράμματος ECO Delivery Ocean που χρησιμοποιεί βιοντίζελ δεύτερης γενιάς. Η Maersk εκτιμά ότι στα πλαίσια της προσπάθειας, θα μειώσει τις εκπομπές κατά 28.000 τόνους, μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες.
Το πρόγραμμα θα λειτουργεί με μια προσέγγιση γνωστή ως εξισορρόπηση μάζας. Όταν τα ανανεώσιμα καύσιμα δεν είναι διαθέσιμα σε μια συγκεκριμένη αποστολή, η κατανομή ανανεώσιμων καυσίμων της Volvo χρησιμοποιείται αντ’ αυτού από τον συνεργάτη logistics για τη διαδρομή άλλου πελάτη. Το αποτέλεσμα είναι ότι η συνολική μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων διατηρείται στο ίδιο επίπεδο με την πραγματική χρήση σε πλοία εμπορευματοκιβωτίων, για να αντισταθμιστεί η αποστολή της Volvo αλλού, όπου διατίθεται καύσιμο βιοντίζελ. Το βιοντίζελ που χρησιμοποιείται αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές κατά 84 τοις εκατό, σε σύγκριση με τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα.