EnaliosEnaliosEnalios
Ειδοποιήσεις Περισσότερα
Μέγεθος ΓραμματοσειράςΑα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    ΝΑΥΤΙΛΙΑΠερισσότερα
    Αυξήθηκαν εκρηκτικά οι απώλειες κοντέινερ στη θάλασσα – 10.000 τα τελευταία 20 χρόνια
    26/10/2025
    Ναυτική τραγωδία με νεκρούς στην Ινδονησία – Οι επιβαίνοντες πηδούσαν στη θάλασσα να σωθούν
    16/10/2025
    Επείγουσα Έκκληση Κυπριακής Ένωσης πλοιοκτητών: Να απορριφθεί το Net-Zero Framework
    14/10/2025
    Ανδρέας Χατζηγιάννης: Το μέλλον θα γραφτεί από την ελεύθερη οικονομία – Και θα γραφτεί πάνω στη θάλασσα
    14/10/2025
    Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών: “Σημαντικά μηνύματα διεθνώς από το συνέδριο ναυτιλιακή Κύπρος 2025”
    10/10/2025
  • ΓΑΛΑΖΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    ΓΑΛΑΖΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠερισσότερα
    iSEATRACMover στην παραλία Καστέλα Λάρνακας – Ενισχύεται η προσβασιμότητα για τους ΑμεΑ
    19/09/2025
    Κύπρος: Αυτό το καλοκαίρι, επέλεξε μια από τις 56 παραλίες με Γαλάζια Σημαία
    07/08/2025
    Εμπνευσμένος από τo ντοκιμαντέρ Ocean o Mητσοτάκης – Δύο θαλάσσια πάρκα σε Ιόνιο και Νότιο Αιγαίο
    21/07/2025
    Ο ρόλος της Κύπρου και της CYMEPA στο METAVASEA
    15/07/2025
    Στρατηγική συμφωνία για ανάδειξη του Φάρου Περβολιών – Κέντρο καινοτομίας και έρευνας
    17/06/2025
  • ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ
    ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥΠερισσότερα
    Ανακαλύφθηκε βυθισμένο λιμάνι στην Αίγυπτο: Κλειδί για τον χαμένο τάφο της Κλεοπάτρας;
    29/09/2025
    Αλεξάνδρεια: Στο φως πόλη βυθισμένη εδώ και 2.000 χρόνια (βίντεο)
    26/08/2025
    Aenaria: Η βυθισμένη πόλη που αναδύεται μέσα από θαλάσσιο μυστήριο
    21/07/2025
    Εντοπίστηκε το «πλουσιότερο ναυάγιο στον κόσμο» – Χρυσά νομίσματα και πολύτιμοι λίθοι
    11/06/2025
    Εθελοντική αποστολή εντόπισε και ανέσυρε ναύαγιο 117 ετών στην Αλάσκα
    02/06/2025
  • Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΩΚΕΑΝΟΥΣ
    Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΩΚΕΑΝΟΥΣΠερισσότερα
    Η TototheoGlobal παρουσίασε το ολοκληρωμένο οικοσύστημα ναυτιλιακής τεχνολογίας της
    22/10/2025
    Legend of the seas: Μπήκε στο νερό το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο – Mεγαλύτερο από τον Τιτανικό (video)
    10/09/2025
    Πλωτή μεγαλούπολη: Μοιάζει με χελώνα και έχει χωρητικότητα 60 χιλιάδων επιβατών
    21/05/2025
    Η Multimarine ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, στην Άμυνα – Eπιτυχής συμμετοχή στην DEFEA
    08/05/2025
    Δυναμική η συμμετοχή της Κύπρου στη διεθνή έκθεση DEFEA – Άμυνας, Ασφάλειας και Τεχνολογίας
    06/05/2025
  • ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΖΙΟΥ
    ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΖΙΟΥΠερισσότερα
    Ελεύθερος δύτης έσπασε κάθε ρεκόρ κρατώντας την αναπνοή του για 29 ολόκληρα λεπτά
    21/08/2025
    Στην κορυφή του κόσμου 10χρονος Έλληνας ιστιοπλόος
    18/08/2025
    Ο ρόλος της Κύπρου και της CYMEPA στο METAVASEA
    15/07/2025
    “Θάλασσες Σιωπηλές” του Παναγιώτη Αγαθοκλέους, Δ/ντη Λιμανιού Λεμεσού
    18/06/2025
    Δεν είναι πίνακας ζωγραφικής – Είναι δελφίνια που ποζάρουν στο φακό Κύπριου φωτογράφου
    08/06/2025
  • ΕΝΑΛΙΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
    ΕΝΑΛΙΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣΠερισσότερα
    Ζακ-Υβ Κουστώ: Το πάθος για τη θάλασσα και η εξερεύνηση του «σιωπηλού κόσμου» (βίντεο)
    11/06/2025
    Ατλαντικός Ωκεανός: Οι επιστήμονες ανακάλυψαν μια υποθαλάσσια “Χαμένη Πόλη” (βίντεο)
    20/04/2025
    O Δρόμος του Ατλαντικού Ωκεανού, μία εκπληκτική εμπειρία οδήγησης
    16/11/2024
    Τι αποκαλύπτουν τα οστά ναυτικών που πνίγηκαν πριν από 500 χρόνια
    09/11/2024
    Τιτανικός: Εξερεύνησε το θρυλικό πλοίο και γίνε για λίγο ο “The Legend of The Titanic” (εικόνες)
    14/09/2024
  • ΑΛΛΑ

    Θάλασσες του Κόσμου

    Περισσότερα

    Ένα απρόσμενο συναπάντημα στην παγωμένη Αρκτική – Πολική αρκούδα με τα μικρά της, πλησίασε παγοθραυστικό

    26/10/2025
    Ανταρκτική: Ανακαλύφθηκαν 85 άγνωστες λίμνες κάτω από τους παγετώνες
    27/09/2025
    Εντοπίστηκε σπάνιος πορτοκαλί καρχαρίας στην Κόστα Ρίκα – Ενθουσιαμένοι οι επιστήμονες (βίντεο)
    31/08/2025
    Ανταρκτική: Η άνοδος του τουρισμού μολύνει την ήπειρο, προειδοποιούν οι επιστήμονες
    22/08/2025

    Γεύσεις από Θάλασσα

    Περισσότερα

    Γέμισαν οι παραλίες Ζυγίου – Αλαμινού, λαβράκια – Δεκάδες τόνοι για επαγγελματίες και ερασιτέχνες ψαράδες

    08/07/2025
    Από τις καλύτερες στην Ευρώπη οι παραλίες της Νάξου σύμφωνα με ψηφοφορία της Guardian
    03/06/2025
    Γιατί τρώμε μπακαλιάρο με σκορδαλιά την 25η Μαρτίου – Ένα ελληνικό έθιμο που καθιερώθηκε
    25/03/2025
    Ντοκιμαντέρ του  γαλλικού καναλιού France 3 στις κυπριακές θάλασσες με τη συμμετοχή του CMMI
    12/03/2025

    Μπλέ Διαδρομές

    Περισσότερα

    Θαλάσσια σύνδεση Κύπρου – Λιβάνου με νέα επιβατηγά δρομολόγια

    10/07/2025
    Το Daleela σηκώνει άγκυρα για τέταρτη χρονιά με προορισμό τον Πειραιά
    24/03/2025
    H πράσινη μετάβαση (Fit for 55) εκτοξεύει και τα ακτοπλοϊκά εισητήρια στην Ελλάδα
    20/01/2025
    Νέα oπτική στη βιώσιμη πολυτελή κρουαζιέρα της Αρκτικής
    08/01/2025
ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ: Βγήκε το αποτέλεσμα της έρευνας για την ακινητοποίηση το Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ
Share
EnaliosEnalios
Μέγεθος ΓραμματοσειράςΑα
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ
  • ΕΝΑΛΙΟΣ
    • Ναυτιλία
    • Γαλάζια Οικονομία
    • Θησαυροί του Βυθού
    • Τεχνολογία στους Ωκεανούς
    • Πρωταγωνιστές του Γαλάζιου
    • Ενάλιες Αναζητήσεις
    • Θάλασσες του Κόσμου
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • Γεύσεις από Θάλασσα
    • Ειδήσεις εν πλώ
    • Θαλάσσιο Περιβάλλον
    • Μπλέ Διαδρομές
    • Χόμπι
    • “Sea” You
    • News in English
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    • Ποιοι Είμαστε
    • Επικοινωνία
    • Πολιτική Απορρήτου
Follow US
  • Ποιοι Είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Απορρήτου
© 2023 Enalios. All Rights Reserved. Designed by Red Wolf PR & Advertising
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

Βγήκε το αποτέλεσμα της έρευνας για την ακινητοποίηση το Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ

Τελευταία Ενημέρωση: 02/12/2023 στις 1:33 μμ
Δημοσιεύτηκε 02/12/2023
Share
SHARE

Περισσότερα από δύο χρόνια μετά την προσάραξη του πλοίου Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ, η Έκθεση Διερεύνησης για τη Θαλάσσια Ασφάλεια της Αρχής Ναυτιλίας του Παναμά κατατέθηκε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και έγινε δημόσια. Η ερευνητική ομάδα του Παναμά έδωσε μία ολοκληρωμένη ανάλυση των γεγονότων.

Η έκθεση του Παναμά ήταν επικριτική για τους πιλότους της Διώρυγας του Σουέζ και την απόδοσή τους κατά τη διέλευση και τις ενέργειές τους, μέχρι την προσάραξη. Υπογραμμίζουν πολλά ζητήματα που κυμαίνονται από την επικοινωνία μέχρι τη διαχείριση του σκάφους. Αναφέρουν επίσης στοιχεία από τις ενέργειες του πληρώματος, ενώ τονίζουν ότι το σκάφος και ο εξοπλισμός πλοήγησής του ήταν όλα σε καλή κατάσταση και δεν συνέβαλαν στην εκδήλωση του προβλήματος.

Τη νύχτα πριν από τη διέλευση, τα δεδομένα δείχνουν ότι το σκάφος ήρθε αντιμέτωπο με ισχυρούς ανέμους στο αγκυροβόλιο και σε ένα σημείο το Ever Given, μαζί με τουλάχιστον ένα γειτονικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έσερναν άγκυρα. Λόγω των ισχυρών ανέμων, ο καπετάνιος είχε επανατοποθετήσει το Ever Given.

Ο πρώτος πιλότος επιβιβάστηκε στις 5:48 π.μ. στις 23 Μαρτίου 2021, έχοντας αναλάβει να ξεκινήσει τη συνοδεία και να φτάσει το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη Διώρυγα του Σουέζ. Τα δεδομένα δείχνουν ότι υπήρξε συζήτηση για τη σωστή θέση του Ever Given στη συνοδεία. Ο Παναμάς καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο πρώτος πιλότος δεν είχε ενημερωθεί από τις αρχές για τις θέσεις στη συνοδεία, αλλά η διέλευση ξεκίνησε χωρίς επεισόδια. Ο πρώτος πιλότος επέβαινε για περίπου μία ώρα και 40 λεπτά πριν παραδόσει σε άλλους δύο πιλότους για τη διέλευση.

Περίπου την ώρα της παράδοσης, γύρω στις 7:20 π.μ., οι άνεμοι είχαν αυξηθεί δραματικά με ριπές έως και 40 mph και η άμμος μείωνε σημαντικά την ορατότητα. Ο πλοίαρχος και οι πιλότοι δυσκολεύονταν να διατηρήσουν τη θέση του Ever Given στο κέντρο του καναλιού και ο πιλότος διέταξε αύξηση της ταχύτητας στους 12 κόμβους. Η καθορισμένη μέγιστη ταχύτητα της Διώρυγας του Σουέζ είναι 8,64 κόμβοι, αλλά ο Παναμάς σημειώνει ότι η υπερβολική ταχύτητα, ωστόσο, δεν είναι ασυνήθιστη κατά τη διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ.

Ο ένας από τους πιλότους έδινε επίσημα τις εντολές, ενώ ο άλλος συμβούλευε και παρακολουθούσε τη διέλευση. Σύμφωνα με τους κανόνες της Διώρυγας του Σουέζ, οι πιλότοι συμβουλεύουν το σκάφος, ενώ ο πλοίαρχος παραμένει στην επίσημη διοίκηση. Ο Παναμάς σημειώνει ότι σε τουλάχιστον δύο περιπτώσεις ο πλοίαρχος του Ever Given παρενέβη, αλλάζοντας τις εντολές του πιλότου για τη θέση του πηδαλίου. Ο Παναμάς σημειώνει ότι ο πιλότος δεν έδινε στον τιμονιέρη μια πορεία για να κατευθύνει.

Ο Παναμάς αναφέρει από την ανάλυση της ηχογράφησης φωνητικών δεδομένων  οι πιλότοι συνομιλούσαν στα αραβικά, αν και το 25μελές ινδικό πλήρωμα, συμπεριλαμβανομένου του πλοιάρχου, δεν μιλούσε αραβικά. Μετάφρασαν τα αραβικά από την ηχογράφηση και διαπίστωσαν ότι οι πιλότοι μάλωναν και στις 7:37 π.μ. «Φαίνεται ότι οι πιλότοι άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούσαν να ελέγξουν το σκάφος και ότι υπήρχε κίνδυνος προσάραξης».

Ο πιλότος που παρακολουθούσε τη διέλευση ζητούσε να επιβραδύνει το σκάφος και να δώσει στον τιμονιέρη συγκεκριμένες οδηγίες πορείας, αντί για εντολές πηδαλίου. Στις 7:38 π.μ. το Ever Given μετακινείται πρώτα προς το λιμάνι και μετά δεξιά, ενώ οι πιλότοι πρώτα μειώνουν την ταχύτητα και μετά αυξάνουν την ταχύτητα. Το σκάφος φαίνεται να κινείται από τη μια πλευρά του καναλιού, στην άλλη και να επιστρέφει ξανά. Τρία λεπτά αργότερα το σκάφος προσάραξε, με τον πλοίαρχο να παρεμβαίνει προσπαθώντας να απελευθερώσει το πλοίο.

Ο Παναμάς προσδιορίζει μια λίστα παραγόντων που συνέβαλαν στην καθήλωση. Ενώ είχε προετοιμαστεί και αναθεωρηθεί ένα σχέδιο ταξιδιού, είπαν ότι οι πιλότοι δεν έλαβαν υπόψη τις καιρικές συνθήκες και δεν ζήτησαν βοήθεια από ρυμουλκά. Η ταχύτητα ήταν υπερβολική και οι εντολές ήταν μπερδεμένες.

Από την αρχή της διέλευσης, το Ever Given παρέκκλινε από την προγραμματισμένη πορεία δημιουργώντας ένα «swing effect» στην πλοήγηση. Επιπλέον, οι πιλότοι απέτυχαν να εξετάσουν την επίδραση του squat, της αναρρόφησης τράπεζας και του τραπεζικού μαξιλαριού στην πλοήγηση. Οι πιλότοι δεν επαλήθευαν τη θέση του πλοίου στην προγραμματισμένη πορεία και δεν συμβουλεύονταν τον πλοίαρχο, που είχε καλύτερη γνώση του Ever Given και της πλοήγησής του.

«Οι γλωσσικές δυσκολίες μπορούν επίσης να προσθέσουν στα προβλήματα που σχετίζονται με τους πιλότους και αυτά θα πρέπει να ληφθούν υπόψη», διαπίστωσε η έρευνα. «Στην περίπτωση του Ever Given, αν και οι εντολές του πιλότου δόθηκαν στα αγγλικά, η συζήτηση μεταξύ τους ήταν πάντα στα αραβικά, επομένως η ομάδα της γέφυρας δεν μπορούσε να κατανοήσει τις ανησυχίες των πιλότων (αν υπήρχαν), τους πιθανούς κινδύνους,…» καταλήγει η έκθεση.

Η έκθεση παρέχει έναν μακρύ κατάλογο συστάσεων τόσο για τους χειριστές πλοίων όσο και για τη Διώρυγα του Σουέζ. Για τα σκάφη που πραγματοποιούν τη διέλευση, συνιστούν την εκπαίδευση του πληρώματος, τη διασφάλιση σαφούς επικοινωνίας με τον πιλότο, την αξιολόγηση των ενεργειών του πιλότου και την παρακολούθηση της προόδου του σκάφους.

Το κλειδί μεταξύ των συστάσεων προς την Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ είναι ότι όλες οι επικοινωνίες πλοήγησης πρέπει να γίνονται στα αγγλικά, επειδή οι αραβικές συζητήσεις σχετικά με τη πλοήγηση δεν μπορούν να γίνουν κατανοητές από τον πλοίαρχο ή το πλήρωμα. Συνιστούν επίσης ότι καθώς τα πλοία μεγαλώνουν, οι πιλότοι θα πρέπει να λαμβάνουν πρόσθετη εκπαίδευση για τη ναυσιπλοΐα μεγάλων σκαφών και τις επιπτώσεις του καιρού. Ακόμη προτείνουν  μαθήματα ανανέωσης για πιλότους της Διώρυγας του Σουέζ σε σχέση με τις επιδράσεις του squat, της αναρρόφησης τράπεζας και του τραπεζικού μαξιλαριού σε διαφορετικούς τύπους πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, καθώς και για τα χαρακτηριστικά του καναλιού (άνεμοι, ρεύματα, βάθος κ.λπ.) .

Ένα τανκ στο… πλοίο της γραμμής – Βίντεο

H Maersk παρουσίασε το πρώτο πράσινο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ

To Kατάρ αγοράζει το ναυάγιο της Ζακύνθου – Στήριξη από ΕΕ ζητούν οι κάτοικοι

Διευρύνεται η ναυτιλιακή απομόνωση της Ρωσίας

Απόσχιση πλοίου λόγω ισχυρών ανέμων-Ζημιά στο λιμάνι της Νέας Ορλεάνης

TAGS:ever givenΔιώρυγα του Σουέζέκθεσηπλοίοπόρισμα
Μοιραστείτε το
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Copy Link Εκτύπωση
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ Ενδιαφέρον για παρατήρηση – Δείτε πως κινείται στο αυγό του ένα ζωντανό έμβρυο σκυλόψαρου
ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ Xωρίς δεύτερη σκέψη: Μέλος πληρώματος πήδηξε στη θάλασσα για να σώσει γατάκι

Τελευταία Νέα

Ένα απρόσμενο συναπάντημα στην παγωμένη Αρκτική – Πολική αρκούδα με τα μικρά της, πλησίασε παγοθραυστικό
ΣΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ 26/10/2025
Αυξήθηκαν εκρηκτικά οι απώλειες κοντέινερ στη θάλασσα – 10.000 τα τελευταία 20 χρόνια
ΝΑΥΤΙΛΙΑ 26/10/2025
Η TototheoGlobal παρουσίασε το ολοκληρωμένο οικοσύστημα ναυτιλιακής τεχνολογίας της
Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΩΚΕΑΝΟΥΣ 22/10/2025
Ναυτική τραγωδία με νεκρούς στην Ινδονησία – Οι επιβαίνοντες πηδούσαν στη θάλασσα να σωθούν
ΝΑΥΤΙΛΙΑ 16/10/2025

Follow Us

10kLike
659Follow
10Subscribe
ENALIOS

H νέα διαδικτυακή πλατφόρμα που απευθύνεται στους εραστές του γαλάζιου με ότι αυτό συνεπάγεται. Επίκεντρο η θάλασσα και ο πλούτος της.

Το έργο υποβλήθηκε στα πλαίσια του Σχεδίου Ψηφιακής Αναβάθμισης των Επιχειρήσεων και συνχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό ταμείο περιφερειακής Ανάπτυξης και την Κυπριακή Δημοκρατία.

10kLike
659Follow
10Subscribe
EnaliosEnalios
Follow US
© 2024 Enalios. All Rights Reserved. Designed by Redwolf Ogilvy
  • Ποιοι Είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Απορρήτου
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?