42 χιλιόμετρα οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου πρόκειται να δημιουργηθούν στον βυθό της Μεσογείου συνδέοντας την Ευρώπη με την Αφρική. Ζωντανό παραμένει το μεγαλεπήβολο σχέδιο της οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσης Ευρώπης και Αφρικής. Η ιδέα της δημιουργίας μιας υποθαλάσσιας σήραγγας η οποία θα συνδέει την Ισπανία με το Μαρόκο δεν είναι καινούργια ωστόσο τους τελευταίους μήνες έχει επιστρέψει στην ατζέντα των δύο κρατών, διατηρώντας τις ελπίδες υλοποίησης του έργο ζωντανές.
Η υποθαλάσσια σήραγγα θα συνδέσει το νοτιότερο άκρο της Ισπανίας και ειδικότερα την πόλη Ταρίφα με την Ταγγέρη στις βόρειες ακτές του Μαρόκου, διασχίζοντας το περίφημο στενό του Γιβραλτάρ.
Τα πρώτα σχέδια για τη δημιουργία της υποθαλάσσιας σήραγγας κατατέθηκαν στις αρχές τις δεκαετίας του 1980, όταν και συστάθηκε μια κοινή επιτροπή, οι οποία θα επέβλεπε το έργο των κατασκευαστικών εταιρειών.
Σχεδόν 25 χρόνια μετά και ειδικότερα το 2006, η μελέτη του έργου ανατέθηκε σε μια ελβετική κατασκευαστική εταιρεία και δύο χρόνια αργότερα οι Ελβετοί έφτασαν στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού. Παρά την κοινή θέληση των δύο κρατών που εμπλέκονται στη δημιουργία της υποθαλάσσιας σήραγγας, η κατασκευή της δεν προχώρησε και το έργο έμεινε για σχεδόν δύο δεκαετίες στα χαρτιά.
Το αρχικό πλάνο προέβλεπε την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής σήραγγας που θα συνδέει την Ευρώπη με την Αφρική. Το μήκος της θα έφτανε τα 42 χιλιόμετρα εκ των οποίων τα 28 θα ήταν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας σε βάθος έως και 475 μέτρα. Πλέον, το πλάνο προβλέπει και τη δημιουργία οδικής σύνδεσης, η οποία πρόκειται να δημιουργήσει πολλαπλά οφέλη και για τις δύο χώρες. Μάλιστα, στο ίδιο έργο θα ενταχθεί και η κατασκευή και αγωγών μεταφοράς ορυκτών καυσίμων, εξασφαλίζοντας και την ενεργειακή σύνδεση Ισπανίας-Μαρόκου.
Αν και δύσκολα θα μπορούσε να προβλέψει κανείς πότε θα ξεκινήσει ή θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας στο στενό του Γιβραλτάρ, οι περισσότεροι συμφωνούν ότι η έναρξη των εργασιών δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί πριν το 2030.