Νέα

  • ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Κατέγραψαν με υπέρυθρες τη διαρροή μεθανίου

Η απελευθέρωση άκαυτου μεθανίου στην ατμόσφαιρα, παραμένει ένα από τα πιο μεγάλα προβλήματα στην αυξανόμενη χρήση LNG στον τομέα της ναυτιλίας. Ενώ η βιομηχανία υποστηρίζει ότι έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος στη μείωση ή την εξάλειψη των επιβλαβών εκπομπών, μια νέα μελέτη από μια ΜΚΟ υποστηρίζει ότι μπόρεσαν να τεκμηριώσουν τις εκπομπές μεθανίου από δύο πλοία εν λειτουργία.

Χρησιμοποιώντας μια ειδικά εξοπλισμένη υπέρυθρη κάμερα, η ΜΚΟ Transport & Environment αναφέρει ότι διεξήγαγε έρευνα μια καθαρή ημέρα του Νοεμβρίου 2021 στο λιμάνι του Ρότερνταμ. Υποστηρίζουν ότι κατάφεραν να τεκμηριώσουν την απελευθέρωση σημαντικών ποσοτήτων μεθανίου. Είπαν ότι η προσπάθεια περιορίστηκε σε δύο πλοία λόγω της πολυπλοκότητας της διεξαγωγής μιας τέτοιας έρευνας.

«Οι υπέρυθρες εικόνες δείχνουν ότι απελευθερώνεται άκαυστο μεθάνιο από υποτιθέμενα πράσινα πλοία LNG, όπως δείχνει η έρευνα», έγραψε η T&E δημοσιεύοντας τις σχετικές εικόνες. Επικαλούνται στοιχεία από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, που αναφέρουν ότι ανάλογα με τον κινητήρα «υπολογίζεται ότι μεταξύ 0,2 τοις εκατό και πάνω από 3 τοις εκατό των ορυκτών αερίων γλιστράει από τη διαδικασία καύσης και απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα».

Σύμφωνα με την T&E, οι εικόνες δείχνουν εκπομπές θερμότητας και αερίων από τη στοίβα εξάτμισης των κινητήρων των πλοίων. Το έντονο φως κοντά στη στοίβα εξάτμισης υποδεικνύει μια πηγή θερμότητας. Καθώς το λοφίο απομακρύνεται από τη θερμαινόμενη στοίβα καυσαερίων, είπαν ότι ήταν σε θέση να παρατηρήσουν τις εκπομπές άκαυστων υδρογονανθράκων. Η απελευθέρωση δεν ποσοτικοποίησε το επίπεδο διαρροής μεθανίου που πιστεύουν ότι βγαίνει από τα πλοία.

Η ΜΚΟ ανέφερε ότι παρατήρησε δύο πλοία στο Ρότερνταμ, το ένα ήταν ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM και το άλλο μια βυθοκόρηση χοάνης, που λειτουργούσε στην Ολλανδία. Το κοντέινερ ήταν το 23.000 TEU CMA CGM Louvre, το οποίο κατασκευάστηκε πριν από δύο χρόνια στην Κίνα, ως μέρος της κατηγορίας μεγάλων πλοίων LNG της γαλλικής εταιρείας. Η βυθοκόρηση με το όνομα EcoDelta κατασκευάστηκε πριν από τέσσερα χρόνια στην Ολλανδία.

Η T&E υποστηρίζει ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα της διαρροής μεθανίου, λόγω του αυξανόμενου αριθμού πλοίων με καύσιμα LNG που παραγγέλλονται. Ανέφεραν στοιχεία που δείχνουν ότι οι πλοιοκτήτες λειτούργησαν περισσότερα πλοία με αέριο το 2021 από ό,τι τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια μαζί. Η ΜΚΟ λέει ότι η ανάλυσή της δείχνει ότι πάνω από τα δύο τρίτα των νέων πλοίων θα μπορούσαν να τροφοδοτούνται με LNG από το 2025. «Αυτό θα αυξήσει το μερίδιο του ορυκτού LNG, από περίπου έξι τοις εκατό σήμερα, σε πάνω από το ένα πέμπτο όλων των καυσίμων πλοίων στην Ευρώπη έως το 2030 και να κλειδώσει τη χρήση ορυκτών καυσίμων στη δεκαετία του 2040».

Η Delphine Gozillon, αξιωματικός ναυτιλίας στην T&E, δήλωσε: «Κατά την προώθηση των πλοίων LNG, οι ευρωπαίοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μας εγκλωβίζουν στο μέλλον του ορυκτού αερίου. Τα πλοία μπορεί να είναι βαμμένα πράσινα, αλλά, κάτω από την επιφάνεια, η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα πλοία LNG στην αγορά σήμερα, είναι πιο επιβλαβή για το κλίμα από τα πλοία που υποτίθεται ότι θα αντικαταστήσουν».

Ωστόσο, η βιομηχανία LNG αναφέρει σημαντική πρόοδο με νέες γενιές κινητήρων που έχουν μειώσει ή εξαλείψει την διαρροή μεθανίου.

Περισσότερες Κατηγορίες

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΝ ΠΛΩ

X